خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش:

انسجام فرهنگی ایرانیان به دلیل پایداری خانواده‌ها در ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۸۸

چهارمین نشست علمی و تخصصی با عنوان «نقش خانواده در تحکیم انسجام ملی» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورای عالی آموزش‌ و پرورش و دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم در این نشست با اشاره به دلایل انسجام و پیوستگی ایرانیان گفت: به اعتقاد صاحب‌نظران و پژوهشگران، انسجام فرهنگی ایرانیان نشأت گرفته از انسجام و پایداری خانواده در ایران است که باعث تداوم و استمرار فرهنگ در طول تاریخ شده است.

وی افزود: امروز هرچند خانواده‌ها به دلیل شدت حمله‌هایی که به آن شده، آسیب‌دیده اما هنوز منقطع نشده است و به پویایی خود ادامه می‌دهد؛ گاهی گفته می‌شود در غرب خانواده نیست و بنیان خانواده متلاشی‌ شده است که این نگاه اغراق‌آمیز است؛ در خیلی از جوامع خانواده جایگاه رفیعی دارد که در کشور ما همین نگاه است.

دبیرکل شورای عالی  آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده حلقه و سلول اصلی جامعه است، اظهار داشت: صیانت و حفاظت از خانواده رسالت فردی و اجتماعی است و این نگاه به‌کل جامعه انسجام می‌بخشد و خانواده خرده نظامی است که بار انسجام فرهنگی را به دوش می‌کشد.

نوید ادهم، کارکردهای خانواده را در دو محور دانست و گفت: هویت بخشی به اعضای خانواده، اصلی‌ترین کارکرد خانواده است و افراد هویت خود را در گام اول از خانواده می‌گیرند و هویت جمعی باعث انسجام شده و منشأ این پایداری نهاد خانواده است؛ دومین کارکرد تقویت جامعه‌پذیری فرزندان است که در محیط خانواده این کارکرد شکل می‌گیرد.

وی با بیان تعاریفی از هویت تصریح کرد: هویت در سند تحول بنیادین برآیند مجموعه‌ای از بینش‌ها، باورها، گرایش‌ها، اعمال و صفات آدمی است؛ از این‌ رو نه‌تنها امری ثابت و از پیش تعیین‌ شده نیست بلکه حاصل تلاش شخصی و تا حدودی متأثر از شرایط اجتماعی است.

این نشست با حضور معاونان و مشاوران وزیر، مدیران‌کل، معاونان و کارشناسان دفاتر حوزه ستادی، فرهنگیان، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز