خبرگزاری کار ایران

دستگیری یک مقام حزب جمهوری‌خواه خلق در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۲۶

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌کوشد با دستگیری مخالفان، پایه‌های قدرت خود را مستحکم‌تر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری «رجب طیب اردوغان»، رئیس جدید دولت ترکیه، قدم‌های بیشتری در راستای تحکیم قدرت خود برداشته و اخیرا رهبران سیاسی مخالف را به اتهام‌های ساختگی ارتباط با تروریسم دستگیر کرده است. 

اردوغان، پس از پیروزی در دومین دور از انتخابات که به عقیده برخی ناظران در آن تقلب رخ داده، دستور دستگیری «ارن اردم»، سیاستمدار مخالف دولت، را به اتهام ارتباط با تروریسم صادر کرده است. این خبر را رسانه‌های مرتبط با دولت ترکیه اعلام کردند. 

اردم که روز جمعه پیش از شروع دادرسی‌اش در ماه سپتامبر زندانی شد، در انتخابات ۲۴ ژوئن کرسی خود در پارلمان این کشور را از دست داد. این مقام رسمی حزب «جمهوری‌خواه خلق» متهم شده که به کسانی که در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ دست داشتند کمک کرده است. 

اردم در پیامی توئیتری دستگیری خود را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری درباره اتهام‌های مطرح‌شده ارائه نداد. 

وی در پیامی توئیتری در اوایل صبح جمعه نوشت: «دستگیر شده‌ام. دلیلش را نمی‌دانم. پلیس من را بیرون از منزلم بازداشت کرد. خود را در اختیار مردم می‌گذارم.»

اردم طی مدت دادرسی باید در ترکیه بماند و در صورتی که گناهکار شناخته شود، با محکومیتی ۲۲ ساله روبه‌رو خواهد شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز