خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

۶۰۰ هزار خیر مدرسه‌‌‌ساز در کشور وجود دارد/ خیرین مدرسه‌‌‌ساز فقط به ساخت فیزیکی فکر نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۳۵

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: خیرین مدرسه‌‌‌ساز فقط به ساخت فیزیکی فکر نکنید و از لحاظ محتوایی هم اقدام و از صاحبان فکر دعوت کنید و از آنها بخواهید مشکلات آموزش و پروزش را از نظر محتوایی و آموزشی برطرف کنند و از آنها راهکار بخواهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌‌‌ساز استان تهران گفت: حرکت شما در سایه عقلانی جامعه است و دانش بستر رشد عقلانی جامعه را پیش می‌‌‌آورد. عقل پرورده شده با علم صراط را می‌‌‌‌‌شناسد و با دانش قدم برمی‌دارد.

وی ادامه داد: انسان مومن و عاقل شخصیتی است که انسان‌‌‌های دیگر از او خیر و شنیدن حرف حق را انتظار دارند. انفاق، عمل به حق، حل معضلات موجود و شر نرساندن به مردم از ویژگی انسان مومن و عاقل است. 

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه دانش است که راه را برای رشد هموار می‌کند، اظهار داشت: توسعه علمی است که کشور را پیش می‌‌‌‌برد. بدون پیش‌بینی منابع نمی‌‌‌توان هزینه خلق کرد یا استفاده از بانک این هزینه‌‌‌‌ها را به اقتصاد ملی تزریق کرد اینها یک فرمول قطعی است. 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شما باید در هر مقطعی که هستید دانش خود را ارتقا ببخشید، تصریح کرد: راه ۴۰ درصد از مدارس کشور بر دوش شماست. امروز حدود ۶۰۰ هزار خیر مدرسه‌‌‌ساز ریز و درشت در کشور وجود دارد. شما به کمیت مدارس همت گماردید. ما در دهه هفتاد مدرسه سه‌‌‌شیفته داشتیم و امروز مدارس دو شیفته به حداقل رسیده است. 

وی با بیان اینکه شما باید اتاق فکری از انسان‌های عالم و با تجربه و موفق از آموزش و پرورش درست کنید، خاطرنشان کرد: از چهره‌‌‌های دانشگاهی دعوت کنید، خیرین مدرسه‌‌‌ساز فقط به ساخت فیزیکی فکر نکنید و از لحاظ محتوایی هم اقدام و از صاحبان فکر دعوت کنید و از آنها بخواهید مشکلات آموزش و پروزش را از نظر محتوایی و آموزشی برطرف کنند و از آنها راهکار بخواهید. 

امام جمعه موقت تهران افزود: ما باید در عالی‌‌‌ترین سطح تربیت باشیم و ارتقا را ببینم و راه را برای این حرکت هموار کنیم. ارتقا بهره‌‌‌بری برای کشور راه نجات کشور است. راه را برای انقلاب علمی و فرهنگی در آموزش و پرورش فراهم کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز