خبرگزاری کار ایران

فرماندار املش خبر داد:

اختصاص بالغ‌ بر 13 میلیارد تومان اعتبار به املش در سال 96

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۲۲

فرماندار املش اظهار کرد: اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و تأمین مطالبات معوقات پیمانکاران از اولویت‌های توزیع این اعتبارات است.

به گزارش ایلنا از املش، یونس محمودی میزان تخصیص اعتبارات را به‌صورت میانگین 46 درصد اعلام کرد و گفت: سهم سه درصد نفت و گاز این شهرستان چهار میلیارد و 750 میلیون تومان است.

وی شهرستان املش را از شهرستان‌های نیمه برخوردار استان گیلان خواند و تصریح کرد: در حوزه گازرسانی از 146 روستا 87 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و شاخص بهره‌مندی شهرستان املش در حوزه گازرسانی 84 درصد بوده و نسبت به شاخص بهره‌مندی کشوری که 75 درصد است بالاتر است.

وی از برخورداری 110 روستای املش از آب شرب مطمئن خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان بهره‌مندی املش از آب آشامیدنی بهداشتی 82 درصد بوده و نسبت به شاخص بهره‌مندی کشوری که 75 درصد است بالاتر است.

 محمودی با اشاره به 344 رشته راه روستایی و آسفالته بودن 171 کیلومتر از این راه‌ها گفت: میزان بهره‌مندی املش از راه روستایی 42 درصد بوده و از شاخص استانی که 53 درصد است عقب‌تر است.

 فرماندار املش به روستاهای بالادست و مناطق ییلاقی اشاره کرد و افزود: آمار اعلام‌شده در آب شرب و راه‌ها از این میزان مستثنی بوده و از وضعیت نامناسب و رقت باری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان املش از معدود شهرستان‌های گیلان است که با چالش‌های آب شرب و کشاورزی مواجه است بیان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه سد لاستیکی در لگموج این شهرستان که تمهیدات مطالعاتی آن انجام‌گرفته مشکلات آب املش مرتفع و بارقه امید برای تولید کشاورزان این شهرستان فراهم گردد.

 محمودی با اشاره به‌قرار گرفتن در فصل گرما و تعطیلات تابستانی و حضور مسافران در املش تصریح کرد: آب شرب این شهرستان در ساعات پیک با افت فشار روبه‌رو است امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم مشکل آب مردم این شهرستان حل گردد.

 وی به احداث و تعریض جاده شلمان به املش اشاره کرد و گفت: این جاده در بعضی نقاط پیشرفت 70 درصدی دارد و در حوزه تلفیق قرار بود برای ادامه این طرح چهار میلیارد تومان اختصاص یابد که در صورت اختصاص این طرح در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

 فرماندار املش این شهرستان را کشاورزی و گردشگری خواند و تصریح کرد: سه هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان با 91 پهنه آبی، استخر و منابع آبی، 68 سردهنه سنتی و هشت حلقه چاه عمیق آبیاری می‌شود و در صورت خشک شدن این منابع با مشکل جدی مواجه هستیم که نیازمند حمایت‌های مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز