خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

شهردار تهران پاسخگوی اظهارات رئیس سابق سازمان بازرسی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۲۵

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نامه استعفای شیرازی، رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری و وجود فشارهایی ازسوی مراکز قدرتی که مانع کار وی شده‌اند،‌ گفت: در خصوص جزئیات این موضوع از شهردار تهران سوال بپرسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به محتوای جلسه امروز گفت: یکی از دستورجلسات امروز در خصوص نوسازی بافت فرسوده به صورت بلوکی بود که مورد انتقاد برخی از اعضای شورای شهر قرار گرفته و از نظرشان از آنجا که نوسازی بلوکی ممکن است ساختار هویت محله را به هم بزند، این طرح نیاز به بررسی بیشتر دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این طرح عنوان شد که مثلا باید زمین 50 هکتاری برای نوسازی بلوکی درنظر گرفته شود، اما براساس اظهارات منتقدان در تهران؛ زمینی با این ابعاد برای نوسازی پیدا نمی‌شود و بر همین اساس پیشنهاد دادیم از آنجایی که باید روش‌های سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده و همچنین راه‌های کاهش مخاطرات نوسازی بررسی شود، مجددا این طرح به کمیسیون مربوطه برگردد تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص‌ تامین اعتبار خط 6 مترو تهران که بانک شهر یکی از سرمایه‌گذاری اصلی آن است، گفت بانک شهر تأمین کننده اعتبار مالی خط 6 مترو است اما شهرداری نتوانسته به الزامات قراردادی خود ازجمله واگذاری زمین در ازای سرمایه‌گذاری اقدام کند. بانک شهر عنوان کرده که بهتر است شهرداری تهران به تعهدات خود عمل کند. لیست مدیر بانک شهر هنوز کامل نشده است و  مدیرعامل هم ندارد. شهرداران کلانشهرها هرچه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کنند تا بتوانیم مذاکرات جدی‌تری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس شورای شهردار تهران در مورد اظهارات رسولی و استفاده از کلمه استیضاح در پایان سخنانش اظهار کرد: بهتر است این موضوع را از خود عضو بپرسید.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نامه استعفای شیرازی، رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری و وجود فشارهایی ازسوی مراکز قدرتی که مانع کار وی شده‌اند،‌ گفت: در خصوص جزئیات این موضوع از شهردار تهران سوال بپرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز