خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

مسئولان کاهش هزینه‌های تشریفاتی را در دستور کار قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۴۰۸

رییس شورای شهر تهران گفت: همه مسئولان باید در شرایط حساس فعلی کاهش نارضایتی عمومی، صرفه جویی و کاهش هزینه های تشریفاتی و غیرضروری و برنامه ریزی جهت مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که مهمترین آن شاید آسیب دیدن اعتماد عمومی است، اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا سیستم قضایی، محیطی ناسالم باشد، رفتار شهروندان نیز براساس همان شکل می گیرد، یعنی افراد برای پیش بردن کار و انجام خواسته های قانونی یا غیرقانونی خود براحتی مسیر رشوه را در پپیش بگیرند، طبیعی است که این، خود موجب گسترش فساد می شود، اما اگر این ذهنیت سالم باشد، محیط اجازه طرح خواسته های غیرقانونی را نمی‌دهد.

رییس شورای شهر تهرا تاکید کرد: در واقع ریشه و قدرت اصلی دستگاههای عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود، اقتدار نظام مورد آسیب قرار می گیرد. فصل مشترک قوه قضاییه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده صد و سایر کمیسیون های مربوطه و همچنین دعاوی مربوطه به شهرداری و شورا در دیوان عدالت اداری است.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده های تخلف در مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاههای اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور انجام می گیرد که امیدوارم تعامل مناسبتری بین دستگاه قضایی ومدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید در شرایط حساس فعلی کاهش نارضایتی عمومی، صرفه جویی و کاهش هزینه های تشریفاتی و غیرضروری و برنامه ریزی جهت مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتصاب در سازمان بازرسی شهرداری گفت: جا دارد از زحمات برادر عزیز جناب آقای محمد جواد شیرازی رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران که از پیشکسوتان جهاد بوده و طی دوران مسئولیت خود، از تمام توان و فرصت جهت خدمت بهره بردند تقدیر کنیم و برای ایشان آرزوی موفقیت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز