خبرگزاری کار ایران

خوشرو:

دولت‌ها برای برخورد با پدیده تروریسم در تسهیم اطلاعات همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۳۶

سفیر و نماینده دائم کشورمان در نشست عالیرتبه سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم و در پنل مربوط به تهدیدات فزاینده تروریست‌های خارجی سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو گفت که بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد بیش از ۲۵ هزار تروریست خارجی از ۱۰۰ کشور جهان به سوریه رفتهاند. این آمار نشان دهنده پدیده ای پیچیده و چند وجهی است که نیازمند توجه فوری جامعه بین المللی است. در جهانی که مرز نمی‌شناسد تمام بخش‌های آن کمابیش با این تهدید مواجه هستند.

وی در خصوص ریشه ها و دلایل ظهور پدیده تروریست های خارجی گفت: اگر چه دلایلی از قیبل دیکتاتوری، فساد، فقر و تبعیض ممکن است در پیوستن یک فرد به گروه تروریستی خارجی موثر باشند ولی تجارب نشان داده است علت اصلی این پدیده  یک ایدئولوژی سیاه و افراطی است که فرد انسانی را به عاملی مخرب تبدیل می کند. برای مبارزه با این پدیده اقدامات نظامی کافی نیست و هر گونه استراتژی برای مبارزه با این پدیده باید شامل یک عنصر فرهنگی نیز باشد. همچنین لازم است  که دولت ها برای برخورد با این پدیده پیچیده در سطح بین المللی و منطقه ای و دوجانبه به ویژه در زمینه تسهیم اطلاعات همکاری کنند.

خوشرو با یاد آوری اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بوده و در ۴ دهه گذشته ۱۷ هزار نفر از شهروندان ایران قربانی حملات تروریستی سازمان منافقین، داعش و القاعده و طالبان بوده اند گفت که در سال های اخیر  کشورمان اقدامات عملی و قانونی خود را در مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش داده است. از اقدامات عملی در این زمینه می توان به افزایش تدابیر  امنیتی در فرودگاهها و امنیت پرواز، امنیت مرزها و کنترل مکانیسم های مالی و بانکی، با هدف جلوگیری از پولشویی و  ورود تروریست ها به کشور اشاره کرد.

خوشرو همچنین به تصویب استراتژی ملی مبارزه با تروریسم در سال ۲۰۱۳ توسط شورای عالی امنیت ملی و تقویت چارچوب های قضایی و حقوقی از قبیل تصویب قانون ملی مبارزه با تامین مالی تروریست اشاره کرد.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های دو جانبه و تبادل اطلاعات ، تا کنون با ۴۰ کشور جهان موافقتنامه های معاضدت قضایی امضاء کرده است.

سفیر کشورمان به همکاری نزدیک پلیس کشورمان با اینترپل و استفاده از داده‌های اطلاعاتی آن سازمان اشاره کرد و تبادل اطلاعات در این زمینه را ابزاری مهم برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها در کشورها معرفی کرد.

وی همچنین تدوین یک استراتژی منطقه‌ای مشترک برای افزایش همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای را اقدام موثری برای مقابله با تروریست‌های خارجی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز