خبرگزاری کار ایران

آتش‌بس ١٢ ساعته در «درعا»

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۳۵

آتش‌بس ١٢ ساعته در درعا و ریف آن، با میانجیگری روسیه، میان ارتش سوریه و گروه‌های معارض مسلح آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، با میانجیگری روسیه، از صبح امروز- جمعه- آتش‌بس ١٢ ساعته میان گروه‌های معارض و ارتش سوریه در درعا حاصل شده است.

منابع مطلع در جنوب سوریه اعلام کردند نشست نظامیان روس و فرماندهان گروه‌های معارض به توافق آتش‌بس منجر شد، و نظامیان روس در این نشست شروط تسویه برای پایان دادن به درگیری‌ها را بیان کردند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند، این آتش‌بس فرصتی برای گروه‌های معارض تلقی می‌شود تا پیشنهاد روسیه را بررسی کنند.

به موجب این توافق آتش‌بس، گروه‌های مسلح سلاح‌های سبم و سنگین خود را تحویل ارتش می‌دهند و به فرآیند آشتی، که شامل جبهه النصره و داعش نمی‌شود، ملحق می‌شوند.

همچنین طبق این توافق، گروه‌های معارض کنترل کامل مرزهای مشترک سوریه با اردن را به ارتش سوریه واگذار می‌کنند و از گذرگاه «نصیب» واقع در مرزهای مشترک عقب‌نشینی می‌کنند.

توافق آتش‌بس در درعا در حالی حاصل شد که ارتش سوریه طی روزهای اخیر دست به پیشروی‌های گسترده‌ای در ریف شرقی زده و کنترل تیپ استراتژیک «٥٢» و نیز شهرک‌های «الحراک»، «الصوره» و «علما» را به دست گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز