خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد:

ضرورت ورود به حوزه فناوری آی تی در سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت ورود به حوزه فناوری آی تی در سلامت تاکید کرد.

همایش نشست کشوری دبیران کلان مناطق آمایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز  با حضور دکتر تارا رئیس دفتر مدیریت آمار فناوری و اطلاعات وزارت بهداشت  و مهندس جهانگرد معاون وزیر فناوری و ارتباطات و اطلاعات در ساری برگزار شد.

سید عباس موسوی در این همایش به ضرورت شبکه" آی تی "در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از فعالیت های این بخش به دلیل عدم اشنایی سیستم آی تی آسیب هایی را به این حوزه وارد کرده است.

وی به راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت و توسعه آن در سطح استان ها اشاره کرد و افزود: این طرح بصورت پایلوت در استان مازندران در حال اجراست ؛ تمام خدمات بهداشت و درمان بصورت الکترونیک ارائه می شود و انجام این کار در اقتصاد سلامت اهمیت بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اهمیت نقش آی تی  و خدمات الکترونیک در روند توسعه و ساماندهی سلامت اشاره کرد و گفت: در زمینه فناوری اطلاعات نیازمند سیاست گذاری مناسب هستیم؛ نیازمندیم تا شرکت های مربوطه وظایف خود را در این حوزه به خوبی ایفا کنند.

وی عدم آشنایی برخی از کارکنان حوزه سلامت را در حوزه به فناوری اطلاعات ،یکی از چالش های مهم در این بخش عنوان کرد و تصریح کرد: آشنایی با ملزومات و سیستم فناوری و اطلاعات در حوزه سلامت از ضروریاتی است که باید به خوبی در این بخش اعمال شود.

موسوی افزود: لازم است بتوانیم جایگاه درست و مناسبی از فناوری سلامت در عرصه‌های مختلف داشته باشیم تا به راحتی از فناوری ها استفاده بکنیم.

وی ادامه داد:  ما در عرصه فناوری های مختلف در حوزه سلامت فعالیت های زیادی انجام  داده ایم ،اما در حوزه فناوری  "IT"  در ابتدای راه هستیم و باید در فناوری ساخت و ساز در سلامت و معماری در سلامت و ... توجه کافی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این همایش به دلیل تبیین جایگاه فناوری در سلامت است و می تواند شروع خوبی باشد بتوانیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز