خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری ملایر:

کارگران کیان‌کرد نگران بیمه بیکاری نباشند/پرداخت بیمه در مرداد ماه قطعی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۰۶

سرپرست فرمانداری ملایر گفت: کارگران از مرداد ماه بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

یک کارگر «کیان‌کرد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیمه بیکاری به علت بروکراسی اداری تا ۴ ماه دیگر پرداخت نخواهد شد. ما حدود ۷ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ایم و ادامه این روند برای کارگران حتی برای ۴ ماه غیرممکن است.

وی ادامه داد: پس از تجمع در مقابل فرمانداری و صحبت با مسئولان، به ما قول داده شد تا نیمه مرداد ماه؛ حقوق و عیدی معوق کارگران پرداخت شود.

در ادامه رضا قیاسی (سرپرست فرمانداری ملایر) با بیان موقت بودن تعطیلی این شرکت تولیدی بیان کرد: کارفرمای شرکت کیان‌کرد در جلسه‌ای که با فرمانداری برگزار شد، اعلام کرده است در حال حاضر امکان پرداخت مطالبات کارگران را ندارد.

سرپرست فرمانداری ملایر گفت: در این جلسه مقرر شد در صورت خروج کارفرمای کیان‌کرد از لیست سیاه بانک مرکزی و دریافت تسهیلات، مطالبات مزدی کارگران به‌ انضام ۳ سال عیدی کارگران پرداخت شود.

قیاسی افزود: در صورت محقق نشدن مطالبات، کارگران می‌توانند از کارفرما شکایت کنند. در این شکایت دادگاه با بررسی دارایی‌های و حساب بانکی کارفرما به‌طور مستقیم از حساب بانکی، مطالبات کارگران را پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در صورتی‌که کارگران نتوانند از این طریق به مطالبات خود دست پیدا کنند؛ دادگاه به آنها اجازه مصادره اموال کارخانه را می‌دهد.

قیاسی در انتها بیان کرد: در جلسه‌ای که با اداره تامین اجتماعی و اداره کار برگزار شد؛ مقرر گردید به علت جمعی بودن شکایت کارگران، بیمه بیکاری خارج از روند اداری به مطالبات کارگران رسیدگی کند. با این شرایط کارگران در مرداد ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز