خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار اصفهان و معاون وزیر اطلاع رسانی الجزایر مطرح شد ؛

نقش موثر رسانه‌ها در توسعه روابط با کشورها / برای ارتباط با ایران سیاسی فکر نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۳۶

معاون وزیر اطلاع رسانی و رئیس خبرگزاری رسمی الجزایر در دیدار با استاندار اصفهان گفت: از سال ۲۰۱۷ تحرک جدیدی بین دو کشور ایران و الجزایر در تعمیق مناسبات در زمینه های اقتصادی و فرهنگی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عبدالحمید کاشه با اشاره به مشاهده عظمت و شکوه معماری اصفهان، افزود: ما در چارچوب وظایف اطلاع رسانی تلاش می کنیم فرهنگ و تاریخ غنی ایران را به مردم الجزایر منتقل کنیم و در این راستا سیاسی فکر نخواهیم کرد.

وی با اشاره به تعامل بیشتر رسانه‌های الجزایر با رسانه‌های ایران نیز گفت: از سال ۲۰۱۷ تحرک جدیدی بین دو کشور در تعمیق مناسبات در زمینه های اقتصادی و فرهنگی آغازشده  و استقبال مردم الجزایر از هفته  فرهنگی اصفهان در گذشته قابل توجه بود.

معاون وزیر اطلاع رسانی و رئیس خبرگزاری رسمی الجزایر با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی دو کشور بسیار بالاست؛ افزود: این اشتراکات ، مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیکتر می کند به گونه ای که استقبال مردم الجزایر از هفته فرهنگی اصفهان در سال ۲۰۱۰ بسیار بالا بود ولیکن آنچه که مدنظر بوده است تاکنون محقق نشده است و باید همکاری ها تا حصول به نتیجه مدنظر ادامه یابد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار ضمن اشاره به قدمت بسیار ارتباطات و مواضع مشترک دو کشور، اظهارداشت: زمینه های همکاری در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اطلاع رسانی بین ایران و الجزایر و بویژه اصفهان و این کشور وجود دارد و نقاط قوت این همکاری ها بسیار زیاد است.

محسن مهرعلیزاده افزود: دو کشور برای اعتلای یکدیگر کار می کنند و سربلندی ایران و الجزایر برای همدیگر افتخار است.

وی افزود: روح آزادی و آزادیخواهی در مردم دو کشور و انقلاب های ایران و الجزایر همواره الگو بوده است.

مهرعلیزاده بابیان اینکه اشتراکات مردم دو کشور به یکدیگر از نظر فرهنگی و اجتماعی می تواند زمینه همکاری های بیشتر را بویژه در گردشگری و توریسم سلامت فراهم کند گفت: این سفر به لحاظ حضور مقامات کشور الجزایر در حوزه اطلاع رسانی و خبر رسانی و رسانه بتواند زمینه مبادلات و همکاری های بیشتر را فراهم کند.

وی اضافه کرد: برای توسعه روابط بین کشورها خبرگزاری‌ها و رسانه ها و حتی فضای مجازی از برخی دیپلمات‌ها موثرتر عمل می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز