خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان پرداخت معوقات است نه تدوین لایحه

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۶۲

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، تقدیم لایحه نظام پرداختی معلمان به مجلس تا مهرماه را بعید دانست و گفت: گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان، پرداخت معوقات و بدهی‌های آن‌ها است.

به‌گزارش ایلنا، سیدحمایت میرزاده (نماینده حوزه انتخابیه گرمی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) با اشاره به امکان تغییر نظام پرداختی معلمان از ابتدای مهر سال جاری، گفت: اگرچه طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت آموزش و پرورش باید لایحه نظام پرداختی معلمان را به مجلس ارسال کند و اکنون پیش‌نویس لایحه در شورای عالی آموزش و پرورش است اما جدا از پروسه قرار گرفتن آن در دستور کار صحن علنی مجلس، بعید است مسئولان مربوطه بتوانند آن را حتی تا مهرماه به مجلس تحویل دهند.

نماینده مردم گرمی به خانه ملت گفت: بهترین کار اجرای برنامه ششم است اما عمق مشکلات سبب شده مسئولان به جای اجرای این برنامه مرتبا ایده‌ها و طرح‌های جدیدی را مطرح کنند تا بتوانند مشکلات را دور زده یا از راه میانبر آن‌ها را حل کند اما واقعیت این است که مشکلات اینگونه حل نخواهند شد.

وی با بیان اینکه گام اول برای اصلاح نظام پرداختی معلمان آوردن لایحه نیست بلکه پرداخت معوقات و بدهی‌های آن‌ها است، افزود: مسئولان به جای تغییر نظام پرداختی معلمان، قوانین موجود مرتبط به پرداختی در کشور را در مورد فرهنگیان، اجرا کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان، با اعتقاد به اینکه تصویب این قانون به نفع فرهنگیان است اما باید ابتدا به پرداخت مطالبات فرهنگیان اولویت داد، افزود: اگر مطالبات فرهنگیان تا مهرماه کاملا پرداخت شود می‌توان به اجرای چنین قانونی نیز پس از تصویب امیدوار شد، هرچند صحبت از اجرای این قانون در شرایطی که آموزش و پرورش حتی در پرداخت حق و حقوق حق‌التدریسان در مانده، دور از ذهن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز