خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزرای علوم ایران و فرانسه تاکید شد؛

آمادگی پاریس برای اعزام دانشجو به دانشگاه‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۷۱

در دیدار وزیر علوم با وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نوآوری فرانسه، برتوسعه همکاری‌های دو جانبه، اعطای بورس‌های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک تاکید شد.

به گزارش ایلنا،‌ منصور غلامی، وزیر علوم در دیدار با فردریک ویدال، وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نوآوری فرانسه با بیان اینکه کشور فرانسه جزو کشورهای هدف همکاری علمی ایران است، گفت: همراهی ۱۴ رئیس دانشگاه و پنج رئیس پژوهشگاه ایران دراین سفر، نشان از اهمیت کشور فرانسه در نقشه توسعه همکاری‌های ایران دارد.

وی همچنین بر فعالیت مشترک علمی بین ایران و فرانسه در مسائلی نظیر محیط زیست و فناوری‌های نوین تاکید کرد و اظهار داشت: ایران در عرصه علمی پیشرفت‌های علمی زیادی دارد به طوری که در منطقه رتبه اول را کسب کرده بنابراین توسعه علمی خواست مسئولان و مردم کشور ایران است.

در این دیدار ویدال تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی ایران چشمگیر و دانشجویان ایرانی از بهترین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در فرانسه هستند.

وی افزود: ما می‌توانیم پذیرای دانشجویان بیشتری از ایران باشیم و برای رشته‌هایی همچون ایران‌‌‌‌شناسی و هنر ایرانی و اسلامی و باستان‌‌‌شناسی نیز به ایران دانشجو اعزام کنیم.

در پایان این دیدار، وزرای علوم ایران و فرانسه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک، دستاوردهای این سفر و توافقات انجام شده را اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز