خبرگزاری کار ایران

تمامی کارگران «کیان کرد» به بیمه بیکاری معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۳۹

کارگران «کیان کرد» ملایر مدعی هستند که با وجود ۷ ماه مطالبات مزدی و ۳ سال عیدی پرداخت نشده، به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند. رئیس اداره کار ملایر از موقت بودن این تعطیلی خبر داد.

یکی از کارگران شرکت «کیان کرد» در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام خبر تعطیلی موقت این شرکت گفت: جمعه ( اول تیرماه) با تمامی کارگران این شرکت تماس گرفته و به آن‌ها گفته شد از روز شنبه به بیمه بیکاری مراجع کنند.

این فعال کارگری ادامه داد: تمامی کارگران این شرکت به‌صورت میانگین دارای ۷ ماه مطالبات مزدی و ۳ سال عیدی پرداخت نشده، از این شرکت هستند. حق بیمه کارگران هم تنها در حدی پرداخت شده است که دفترچه بیمه کارگران تمدید شود. شرکت هنوز به خاطر حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی بدهکار است. ما بارها برای معوقات مزدی‌مان تجمع و با فرماندار صحبت کرده‌ایم.

وی گفت: تنها  ۳۰ نفر از نیروی حراست برای نگهبانی از شرکت و دستگاه‌ها در شرکت مانده‌اند و باقی کارگران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: ابتدای سال به ما گفتند یک ماه شرکت تعطیل است تا تکلیف آن مشخص شود. بعد از یک ماه در روز جمعه با ما تماس گرفتند و گفتند شرکت برای همیشه تعطیل است.

غلامرضا کارگر (رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی ملایر) نیز با تایید معرفی کارگران به بیمه بیکاری گفت: در حال حاضر این امر به صورت موقت صورت گرفته است تا مشکلات کارگران رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز