خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی بیمه بیکاری کارکنان اداره کار استان تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۲۱

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بایستی دقت ما بر این باشد تا در مبحث برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا قطع مقرری بیمه بیکاری متقاضیان ضمن دقت نظر در استحقاق متقاضیان و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از افراد حقی ضایع نگردد.

به گزارش ایلنا، «کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگاه آموزشی یک روزه در استان تهران گفت: بایستی دقت ما بر این باشد تا در مبحث برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا قطع مقرری بیمه بیکاری متقاضیان ضمن دقت نظر در استحقاق متقاضیان و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از افراد حقی ضایع نگردد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان تهران، رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های مشکل‌دار این استان در اولویت کاری بوده که بایستی مشکلات آنان دراسرع وقت از طریق کمیسیون‌های مرتبط و همچنین با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مربوطه حل و فصل شود، تا از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری به عمل آمده و منابع صندوق بیمه بیکاری برای آیندگان ذخیره گردد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادارات اجرایی را خط مقدم ستاد دانسته و گفت: اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان تهران در بحث حل و فصل مشکلات بنگاه‌های مشکل دار در رتبه اول کشور قرار دارد و این استان با کمترین تجمعات کارگری روبرو بوده که این نشان از زحمات بیدریغ همکاران در بخش ستاد بحران و حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار استان تهران است.

یاوری اظهار داشت: به منظور صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری تولید و بنگاه‌های اقتصادی چتر حمایتی بیمه بیکاری با گسترش دامنه پوشش برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می‌شوند با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران در برزخ بیکاری به جدیت پیگیری شده که در این رابطه نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

وی افزود: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های جدید و منطبق با تکنولوژی و فناوری‌های نوین و همچنین بازآموزی مهارت آنان لازمه توانمندسازی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری است.

این مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ضرورت توجه ویژه مدیران و کارفرمایان برای حل این معضلات را می‌طلبد، گفت: می‌بایستی مشکلات برون کارگاهی همانند رکود، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا ، مطالبات از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و... از طریق اتخاذ سیاست‌های منطقی و اصولی و قانونی توسط دولت رفع گردیده و در راستای به حداقل رساندن این معضلات اقدام عاجل به عمل آید و کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران را از این طریق مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مدت زمان رسیدگی و بررسی مشکلات و چالش‌های واحدهای مشکل‌دار کاهش یافته است.

برنامه‌های این کارگاه آموزشی، شامل ارائه پاور پوینت تخصصی تدوین شده به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه موضوع کارگاه آموزشی به منظور بررسی راهکارهای تسریع در فرآیند اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و استفاده از ابزار توسعه‌ای ازجمله افزایش توان مهارت فنی و حرفه‌ای مقرری بگیران منطبق با نیازهای شغلی بازار کار و استفاده از پتانسیل بخش تعاون جهت افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری ارائه شد و در بخش پایانی؛ کریمی از اساتید دیوان عدالت اداری نقطه نظرات خود را در حوزه بیمه بیکاری بیان داشته و با حاضرین به گفتگو پرداخته و به سوالات آنان پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز