خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران اعلام کرد:

پیش بینی کسب و کار خلاقانه و دانش بنیان در قانون برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۹۳

استاندار مازندران گفت:  در قانون برنامه ششم توسعه برای کسب و کار خلاقانه و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری امکانات، منابع و ظرفیت‌های خوب و ارزنده‌ای پیش‌بینی شده است

محمد اسلامی در نخستین رویداد ملی شتاب که در دانشگاه علمی کاربردی فذا شهرستان آمل برگزار شد، اظهار داشت: باید از فرصت تحصیل و پژوهش استفاده کنیم و ظرفیت‌های خود را در این مدار قرار بدهیم و در نهایت آنچه که در جامعه و مردم تأثیرگذار می‌شود، در قالب سیستم و دانش‌محور است.

وی با بیان اینکه مسیر پژوهش باید به‌صورت بایسته دنبال شود، به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای این ارتباط خیلی از دپارتمان‌ها و ادارات شکل گرفت، تابلو زدند، دفتر زده شد و تفاهنمامه امضا کردند اما درصد بالایی از آنها اجرایی نشد زیرا آن‌چیزی که در تولید انجام می‌شد یک محصول تعریف‌شده با یک ساز و کار مشخص برای یک بازار معین بود و خلاقیت و نوآوری در آن سهم داشت.

استاندار مازندران گفت: بنابراین چون صنعت نتوانست روزنه‌ای پیدا کرده که دانشگاه در آن ایفای نقش کند و سهم ظرفیت‌های خود را در این مدار قرار بدهد، به نتیجه نرسید.

اسلامی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه برای کسب و کار خلاقانه و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری امکانات، منابع و ظرفیت‌های خوب و ارزنده‌ای پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی، بی‌منطق و نابرابری است و دشمن می‌خواهد در عرصه اقتصادی به‌تنهایی به خط پایان برسد؛ گفت: تعلل و کوتاهی در این جبهه و اینکه قدرت اقتصادی ایجاد نکنیم خیانت است.

اسلامی ادامه داد: باید در بخش اقتصادی قوت‌مند شویم و ظرفیت‌های ما مصون از آسیب‌پذیری شود، آسیب‌ها وقتی زیاد و زیادتر می‌شود که تولید تکراری داشته باشیم و در زنجیره ارزش نتوانیم نقشی را ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات زیادی را شاهد هستیم و یکی از تصمیمات شجاعانه و انقلابی این بود که خرید و فروش ارز جرم اعلام شده است، افزود: ای کاش از روزهای ابتدای انقلاب این موضوع وجود داشت؛ در هیچ جای دنیا کسی واحد پول غیر ملی خود را معامله و کسب و کار نمی‌کند.

نماینده عالی دولت در مازندران،گفت : این اتفاقی است که پول ملی ما را نابود کرده است، هدف دشمنان بی‌اعتبار کردن پول ملی کشور و در نتیجه شکستن غرور ملی است، اگر می‌خواهی غرور ملی را بشکنی باید پول ملی را بشکنی! بنابراین خرید و فروش ارز باید یک ضد ارزش بیان شود تا از ارزش‌ها و تصمیمات ملی دفاع کنیم.

وی افزود : مردم ما باید بیدار باشند و در این تله گرفتار نشوند، زیرا خرید و فروش غیر ملی که پول را تبدیل کند به یک کالایی که ارزش آن را بتواند حفظ کند؛ تقاضای کاذبی را به‌وجود می‌آورد، بنابراین باید مبارزه و خویشتن‌داری کرد.

استاندار مازندران اظهار داشت: البته صنعتگر و فعال اقتصادی تجاری که با پول غیر ریال سر و کار دارد برای او یک پروسه مشخصی وجود دارد اما جریان کاذب مشکل‌ساز می‌شود و باید مراقب باشیم.

 

اسلامی با اعلام اینکه برای شکوفایی اقتصادی نیاز به تعامل و تبادل با سایر کشورها داریم، گفت: در مازندران و در حاشیه دریای خزر بهترین مناسبات را می‌‌توانیم داشته باشیم چون هم فرصت‌ها و هم تقاضاهای متقابل داریم و مهم‌ترین آنها در بخش کشاورزی، دام و طیور است.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که دانش را به فناوری و فناوری را به تولید و کسب و کار تبدیل می‌کنند باید نقش مهم‌تری در اقتصاد داشته باشند.

اسلامی گفت: باید این رویداد ملی شتاب و دانش‌بنیان را به فال نیک گرفت که 50 فناوری را در جریان کار قرار داده و کار ارزنده‌ای است که باید آن را گسترش داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بیش از این اجازه ندهیم تخریب ذهن و باور دانشجویان و تحصیلکردگان شکل بگیرد که درس‌خواندن و به درجه علمی‎رسیدن را یک ضد ارزش بدانند، افزود: باید امکانات و ظرفیت‌ها طوری باشد که به دانشجویان با تمسخر نگاه نکنند، هم دانشجویان مبتکر و خلاق باید جایگاه پیدا کنند و تولید سفارشی بگیرند.

وی در ادامه این مطلب گفت: اینکه صنایع باید با استفاده از این نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها یک طراحی متفاوت با تکنولوژی به‌روز و در نتیجه محصولی جدید را خلق کنند و به فعالیت خود شتاب بدهند.

به گزارش ایلنا،در این مراسم از تمبر ویژه جشنواره رونمایی و از 5 اثر برتر نیز تجلیل شد.

شرکت الگوریتم هوشمند زیتون با طرح هوشمندسازی صنعتی بویلرهای چگالشی،شرکت زیست پویش سبزگستران کاسپین با طرح کود ارگانیک از زباله ،شرکت ستاره آریا نوین آیلین تهران با طرح دستگاه کمپوست‌ساز، شرکت ابررایانه طبرستان با طرح نرم‌افزار تشخیص ارقام برنج و شرکت سپنتا پلیمر شریف با طرح تصفیه‌ساز شیرابه زباله از جمله پنج طرح برتر به شمار می آیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز