خبرگزاری کار ایران

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمان ها در معرفی محصول و خدمات خود عاجزند

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی گفت: کسب و کارهای اینترنتی بر حسب دانش کار را آغاز می کنند وحمایت های دولت از کسب و کارهای اینترنتی درزمینه قانون؛ به ویژه در حوزه مالیات و بیمه حائز اهمیت است.

محمد صادق مالکی-دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی- در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و تبیین مولفه‌های آن در جامعه راهکاری مختلفی می‌توان ارائه داد؛ اما تمام آن‌ها به مقوله فروش ختم می‌شود و در ‌‌نهایت بایستی با بکارگیری اصول و علم مدیریت بازاریابی و با استفاده از بازاریابی به فروش دست یافت.

او در ادامه گفت: تمام بنگاه‌های اقتصادی برای آنکه بتوانند بهترین محصولات یا خدمات خود را به جامعه هدف ارائه کنند و با رقبا به رقابت بپردازند باید فروش وسهم خود از بازار را افزایش دهند، مشکل اصلی عدم آگاهی اغلب مدیران از متودولوژی‌های روز بازاریابی و تکنیک‌ها و راهکارهای نوین بازاریابی در دنیا و استفاده از شیوه‌های سنتی است.؛ ازاین رو علی‌رغم تمام تلاش‌های سازمان‌ها مبنی بر تولید باکیفیت و خدمات بسیار خوب در معرفی محصول و خدمات خود عاجزند.

مالکی با تاکید بر اینکه همسو شدن با ترندهای جدید بازاریابی در دنیا و استفاده از ابزار به روز و فناوری در کنار دست و پنجه نرم کردن با آمیخته بازاریابی فعالیت‌هایی است که هر مدیری برای موفقیت به آن نیاز دارد بیان داشت: اگر تکنولوژی و دانش کاروارد کشور شود فرصت خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی داخل کشور محسوب می‌شود. هدف اصلی کسب و کار اینترنتی این است که سرمایه گذاری‌های کوچک رشد کرده و به توسعه برسند.

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در ادامه گفت: کسب و کارهای اینترنتی بر حسب دانش کار را آغاز می‌کنند وحمایت‌های دولت از کسب و کارهای اینترنتی درزمینه قانون؛ به ویژه در حوزه مالیات و بیمه حائز اهمیت است؛ چراکه تجارت الکترونیک به محیط زیست، اقتصاد، کاهش بیکاری و فقر و... کمک می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که کسب و کارهای اینترنتی برای پیشرفت خود به چه حمایت‌هایی نیاز دارند، گفت: دولت می‌تواند برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی معافیت‌های موقتی یا تخفیف‌های مالیاتی و بیمه در نظر بگیرد.

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در پایان در خصوص همایش راهکارهای نوین بازاریابی و افزایش فروش، بیان داشت: این همایش ۲۱ مردادماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی با هدف معرفی دانش روز بازاریابی در دنیا و ورود ابزار، تکنیک و روش‌های نوین آن به بازار ایران برگزار خواهد شد و مایکل لندر سخنران بر‌تر حوزه مارکتینگ و برنده جایزه بهترین سخنران آموزشی به همراه شهرام جزایری در این برنامه حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۳۹۱۵۸۳