خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

نیمی از نمایندگان مجلس از دغدغه کارگران و بازنشستگان اطلاعی ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۳۹

ذوالقدر گفت: ما در مجلس درباره ماده 10 اصلاحی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و عواقبی که دربرخواهد داشت را، شفاف‌سازی می‌کنیم. اینکه پیمانکار اختیار این را داشته باشد هر کاری بخواهد با کارگر بکند، مورد تایید نمایندگان مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار) در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مورد موضوع ماده 10 اصلاحی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، گفت: این احتمال را باید داد که نیمی از نمایندگان از دغدغه مورد بحث کارگران و بازنشستگان حاضر در این جلسه اطلاعی ندارند. حالت مشابه در زمان تصویب بند "ز" تبصره 7 لایحه بودجه 97 بود. در آن زمان افرادی از طرف وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی به مجلس آمده، و با نمایندگان صحبت‌هایی کردند و آنها را متقاعد کردند به‌نفع سازمان تامین اجتماعی رای ندهند.

وی تاکید کرد: مسائل کارگری همیشه جزو اولویت‌های ما است. به‌شخصه زمان‌هایی که زمانی برای تذکر بعد از انتظارهای اغلب طولانی به‌دست می‌آورم با آقای محجوب بر سر موضوع و اولویت‌ها هم‌اندیشی می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره ماده اصلاحی قانون مورد بحث نشست اظهار داشت: ما در مجلس، این مساله و عواقبی که دربرخواهد داشت را، شفاف‌سازی می‌کنیم. اینکه پیمانکار اختیار این را داشته باشد هر کاری بخواهد با کارگر بکند، مورد تایید نمایندگان مجلس نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار ادامه داد: ما باید صدای جامعه در مجلس باشیم. من از شما می‌خواهم در نشست‌ها و تشکل‌هایتان من را دعوت کنید تا در جریان مسائل شما قرار بگیرم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌های خوبی به تصویب مجلس رسید ازجمله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که متاسفانه دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است. در دیداری که امروز با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از ما خواستند مسائلمان را از دولت مطالبه کنیم.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز