خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

پرداخت صنعتگران به مقوله نوآوری نشانه امید است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۴۴

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پرداخت صنعتگران به‌عنوان صاحبان ایده به مقوله نوآوری نشانه امید است.

به گزارش ایلنا از ساری،رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه استاندار مازندران، مسؤولان استانی و شهری مهمانان ویژه این رویداد ملی بودند.

در این رویداد مهم ملی 50 فناوری مورد تقاضا در دستور کار محققان و نخبگان قرار گرفت و در پایان با حضور مسؤولان از نخبگان و فعالان اقتصادی برتر مازندران قدردانی شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد ملی با اشاره به نقش مهم و اساسی علم و دانش در دنیا، اظهار داشت: می‌توان به روشنی این روزها نقش غیرقابل انکار علم، فناوری و پژوهش را در دنیای کنونی مشاهده کرد و سبقت کشورهای مختلف فعال در زمینه علم و دانش را از یکدیگر دید.

اسماعیل قادری‌فر افزود: نخستین رویداد ملی فناوری تقاضا محور طبری با عنوان رویداد ملی شتاب، فناوری‌های تقاضامحور می‌تواند گام مهم و اساسی در این راستا باشد و بیشتر از گذشته فعالان اقتصادی و نخبگان را به سوی هم سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا صنعت‌گران به عنوان صاحبان ایده به امر نوآوری بپردازند، تصریح کرد: این حرکت اساسی باعث ایجاد امید و حرکت‌های کارساز می‌شود.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: چالش‌های موجود بر سر راه اقتصاد و فعالان اقتصادی مانع کندی حرکت رو به جلو نمی‌شود و همه در راستای اهداف کلان گام به جلو داریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه نخستین رویداد ملی فناوری تقاضا محور طبری یک نمونه موفق و بارز در این مسیر است، گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف برای توسعه اکوسیستم که در حال اجرا است شاهد شکوفایی این مهم از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور هستیم.

قادری‌فر یادآور شد: لازم است تا با الگوی توسعه، جریان ایده‌پردازی در کشور را راه بیاندازیم هر چند امروز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور به این منطق رسیدند که شتاب‌دهنده عرضه و تقاضا بوده و حرکت‌های رو به پیشرفت را سرعت دهند.

وی با اعلام اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه کامل توسعه اکوسیستم، نوآوری و شکل‌گیری نوآوری و فناوری جریان ایده‌محوری را به تولید محوری در دستور کار دارد، گفت: از سوی این نهاد از ایده‌ها و تکنولوژی سازنده حمایت خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز