خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برگزاری آزمون مسابقه‌ای برای دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار در صورت حذف کنکور

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۰۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در صورت حذف کنکور برای دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار، ما یک آزمون مسابقه‌ای علاوه بر ارزیابی‌های علمی و سابقه تحصیلی لازم خواهیم داشت.

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت حذف کنکور گفت: این موضوع هم‌اکنون در حال بررسی شدن در کارگروه‌های کارشناسی است. وزارت آموزش و پرورش هم‌اینک بخشی از این موضوع را در دست دارد تا شاخصه‌ها و استانداردهای لازم برای ارزیابی‌های تحصیلی دانش‌آموزان در حین تحصیل در دوره‌های متوسطه را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش پس از تنظیم این شاخصه‌ها و استانداردها باید آنها را به کمیته مشترک میان وزارت علوم و سازمان سنجش بیاورد، اظهار داشت: دانشگاه‌های ما هم باید بپذیرند که براساس آن شاخصه‌ها و استانداردها از میان داوطلبان، بهترین دانشجوها را برای رشته‌های که دارند، انتخاب کنند.

وزیر علوم ادامه داد: در واقع، کار اصلی در حوزه وزارت آموزش و پرورش است تا شاخصه‌ها و استانداردهای ارزیابی را در طول تحصیل ارائه دهد.

غلامی در پاسخ به این سوال که چه تمهیدی برای انتخاب رشته‌های پرطرفدار اندیشیده شده است؟ تصریح کرد: برای دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار، ما یک آزمون مسابقه‌ای علاوه بر ارزیابی‌های علمی و سابقه تحصیلی لازم خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز