خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

278 واحد از مرغداری‌های استان اردبیل از گاز شهری برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۳۸۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 278 واحد از مرغداری‌های استان اردبیل از گاز شهری برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تعداد 278 واحد از مرغداری‌های استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که ظرفیت تولید آنها پنج میلیون و 537 هزار و 139 قطعه است.

وی افزود: با توجه به سردسیر بودن استان اردبیل، گاز داربودن واحدهای‌مرغداری مزیت مهمی برای آنها محسوب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیاست دولت مبنی بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلاینده های طبیعی این است که تمامی واحدهای مرغداری اقدام به تغییر سیستم گرمایشی خود از گازوئیل به گاز طبیعی کرده و از یارانه دولتی در این خصوص استفاده کنند.  

اژدری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 202 واحد مرغداری نیز در سطح استان فعال هستند که از نعمت گاز طبیعی بر خوردار نیستند، این واحدها همچنان با سوخت مایع گازوئیل فعال هستند.ظرفیت تولید این واحدها نیز 3 میلیون 661 هزار و241 قطعه است.

وی ادامه داد: توصیه‌ای که به این دسته از واحدهای مرغداری داریم این است که حداکثر تا پایان سالجاری جهت گازدار کردن واحدهای خود به گاز طبیعی اقدام‌کنند تا با خیال آسوده و کاهش هزینه‌های تولید واحد‌های مرغداری خود را مدیریت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت صادرات جوجه یک‌روزه مرغ گوشتی در فروردین و اردیبهشت سال‌جاری نیز افزود: خوشبختانه میزان صادرات در طی دو ماهه نخست سالجاری دو میلیون و 800 هزار قطعه بوده است که نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته 77 درصد افزایش داشته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز