خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

صدور 41 فقره مجوز گردشگری در کردستان طی ۳ ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۱۷

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری، 41 مورد موافقت‌نامه اصولی اولیه برای طرح‌های گردشگری توسط این اداره کل صادر شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، حمید اسکندری با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز استان به تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری و آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، کارشناسان این معاونت پس از بررسی و اولویت بندی طرح‌های ارجاعی در سال 97 اقدام به صدور 41 مورد مجوز برای انواع تاسیسات گردشگری در سطح استان کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد موافقت نامه اصولی، 7 مورد مربوط به طرح‌های بوم گردی، یک مورد هتل آپارتمان، 2 مورد سفره خانه سنتی، 3 مورد مرکز تفریحی، 20 مورد مجتمع گردشگری و 8 مورد مربوط به تأسیس واحد پذیرایی بوده که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، صادر شده است.

اسکندری به اهمیت و تأثیر گردشگری در پیشرفت اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مرزی بودن استان کردستان و کمبودهای این استان در زمینه صنعتی، می‌توان از پتانسیل‌های گردشگری موجود برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد. در همین راستا معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در این بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز