خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد چند میلیارد دلاری عربستان و امارات به اردن پیش از فراخواندن سفیر از تهران

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۹۶

العربیه در حالی مدعی فراخوانده شدن سفیر اردن از تهران به بهانه دخالت‌های ایران در امور منطقه شده که چندی پیش عربستان و امارات پیشنهادی چند میلیارد دلاری برای کمک به بحران اقتصادی امان داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از «العربیه»، روز  جمعه اردن سفیرش را در اعتراض به آنچه دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی خوانده، از ایران فراخواند.

بر اساس این گزارش یکی از مقامات ارشد اردن به العربیه گفت: عمان دخالت‌های ایران در کشورهای عربی و سیاست‌هایش در ضربه زدن به اصول همسایگی خود را رد کرده است. 

این منبع مدعی شده که نگرانی اردنی‌ها از امنیت کشورهای منطقه از جمله عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس است.

این مقام اردنی گفته قصد ندارند نماینده دیگری از اردن را در تهران در حال حاضر فرا بخوانند. 

با وجود این گزارش از قول یک مقام آگاه، هیچ تاییدی از سوی مقامات رسمی امان داده نشده است.

تایمز آو اسراییل درباره این خبر نوشت: اوایل هفته عربستان، امارات و کویت پیشنهادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به اردن برای کاهش بحران‌های اقتصادی در پی موج اعتراضی ضدریاضت اقتصادی داده‌اند.

بر اساس این گزارش، اعتراض‌های گسترده علیه افزایش قیمت‌ها و مالیات‌ها در روزهای اخیر دولت را مجبور به اقداماتی برای کاهش بدهی‌های کشور در مواجهه با بحران اقتصادی داشته است. اردن بی ثباتی منطقه و تحمل حضور صدها هزار پناهجوی کشور جنگ‌زده سوریه را عامل اصلی معضلات اقتصادی می‌داند و از اینکه به اندازه کافی حمایت‌های بین‌المللی کسب نکرده، ناراضی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز