خبرگزاری کار ایران

وعده وزارت نفت محقق شد؛

به‌سامان کردنِ پرداخت‌ها/وضعیت قرارداد موقتی‌ها بهبود پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۷۹۴

با انتشار ابلاغیه جدید وزارت نفت، چند هزار کارگر قرارداد موقت این وزارتخانه به آینده شغلی خود امیدوار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته ابلاغیه وزارت نفت تحت عنوانِ «ساماندهی کارکنان قراردادموقت» صادر شده است. این ابلاغیه پیرو وعده‌های سال گذشته مبنی بر بهبود وضع معیشتی کارگران قرارداد موقت در دستور کار قرار گرفته است.

حالا قراردادموقتی‌های نفت می‌گویند: امیدواریم با اجرایی شدن این ابلاغیه، گام‌های اساسی در جهت رفع تبعیض در وزارت نفت برداشته شود. اما این ابلاغیه چه بندهایی دارد و چه امتیازاتی برای کارکنان غیررسمی یا همان قرارداد موقتی ها درنظر گرفته است؟

اول-  پرداخت کمک رفاهی و هزینه ایاب و ذهاب

آیتم‎های کمک‎رفاهی و ایاب و ذهاب به دریافتی‎ هر یک از کارکنان قرارداد مدت موقت نفت افزوده ‎می‎شود. افزون بر آن، کارکنان قراردادی در فیش‎های حقوقی ماهانه خود شاهد واریز رقمی حدود یک‎دوازدهم کمک‎معیشت رفاهی که طی دو سال گذشته، آخر هر سال پرداخت می‎شد، خواهند بود. به عبارت دیگر، این مبلغ در ۲ سال گذشته به صورت یکجا در پایان سال پرداخت می‌‎شده که با ابلاغیه اخیر، امکان استفاده از بخشی از آن در هر ماه فراهم می‎شود.

دوم- بیمه تکمیلی

وزارت نفت پوشش ۸۰ درصدی هزینه‎های بیمه تکمیلی هر یک از کارکنان قرارداد مدت موقت و افراد تحت تکفل آنان را تقبل کرده و با توجه به مخاطرات و سختیهای کار در صنعت نفت، بیمه عمر را هم برای کارکنان قراردادی در نظر گرفته است. البته استفاده از بیمه اجباری نیست و این اختیار برای کارکنان وجود دارد که در صورت نیاز نداشتن، معادل هزینه بیمه عمر را روی حقوق‌شان دریافت کنند.

سوم- امتیاز خاص برای کارکنان عملیاتی

با توجه به ماهیت کار عملیاتی در صنعت نفت که با مصائب زیادی همراه است، آیتمی برای ترمیم حقوق کارکنانی که به صورت مستقیم در عملیات تولید و بهره‎برداری نقش دارند در نظر گرفته شد. براساس آمار، کمتر از ۲۵۰۰ نفر از کارکنان قراردادی مدت موقت در چنین مشاغلی فعالیت می‎کنند که با تاکید وزیر نفت، مقرر شد این آیتم نه تنها به این دسته از کارکنان، بلکه به آن کارکنانی که در مشاغل پشتیبانی تخصصی مثل بازرسی فنی، آتش‎نشانی و … هم مشغولند، تعلق گیرد. به این ترتیب این آیتم در حقوق حدود ۸ هزار نفر از کارکنان قرارداد مدت موقت اعمال خواهد شد.

با این حساب به نظر می رسد مطالباتِ اولیه حدود سی هزار کارگر قراردادی وزارت نفت، به سر منزل مقصود رسیده و امیدواری برای بهبود اوضاع افزایش یافته است.

کارکنان قراردادموقتِ نفت می‌گویند: وزارت نفت از بضاعت خود برای بهبود معیشت کارکنانِ قراردادی استفاده کرده و امیدواریم گام بعدی، تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و جذب آنها به صورت دائمی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز