خبرگزاری کار ایران

در انتخابات کمیسیون‌ها رقم خورد؛

کاهش نمایندگان آذربایجان شرقی در هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۸۲

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی همچون هیات رئیسه اصلی و دیگر کمیسیون ها برای نمایندگان استان چندان خوش‌یمن نبود و تنها نماینده ملکان توانست جایگاه اصلی خود را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس به پایان رسید و امسال جایگاه‌ نمایندگان‌ آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی تنزل پیدا کرد.

سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان و خوش شانس‌ترین نماینده آذربایجان شرقی بود که بعد از وقفه‌ یک ساله توانست صاحب کرسی ریاست کمیسیون اجتماعی شود و این جایگاه را از عزیزی پس بگیرد.

دیگر نماینده خوش اقبال آذربایجان شرقی ولی ملکی، نماینده مردم مشکین‌شهر بود که به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع از سوی اعضا معرفی شد.

معصومه آقاپور، نماینده شبستر در کسب جایگاه در هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس موفق بود که توانست به‌عنوان دبیر رأی بیاورد و نماینده ورزقان، رضا علیزاده نیز همچون سال قبل در کسوت نایب رئیسی دوم صنایع و معادن مجلس باقی ماند و توانست جایگاه خود را حفظ کند.

در حالی قلی‌الله قلیزاده در سال قبل به‌عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران فعالیت می‌کرد، امسال از هیات رئیسه این کمیسیون حذف شد تا جای نماینده کلیبر در هیات رئیسه این کمیسیون مهم خالی باشد و زهرا ساعی، دیگر بانوی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که متاسفانه بخت با او در انتخابات هیات رئیسه مجلس یار نبود و در هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی هم موفق به دریافت رای نشد و جایگاه خود را از دست داد.

انتخابات هیات رئیسه برای بیگی و شیویاری و محمد حسین فرهنگی خوش یمن نبود و آنان به ترتیب از هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و کمیسیون بهداشت و درمان و هیات رئیسه مجلس خداحافظی کردند تا این کرسی ها به نمایندگان دیگر استان ها برسد.

لازم به ذکر است در هیات‌ رئیسه کمیسیون‌های امنیت ملی، فرهنگی، برنامه و بودجه، حمایت از تولید ملی، حقوقی و قضایی، انرژی، کشاورزی و آموزش از ابتدای مجلس دهم هیچ ‌یک از نمایندگان استان حضور نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز