خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد:

استان مرکزی رتبه نخست تولید گل در کشور / ارزآوری 15 میلیون دلاری و جایگاه دوازدهمی در جهان

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۷۱

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با تولید سالانه ۱۴۵ میلیون گل فصلی و نشایی رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش ایلنا از اراک، زارعی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: استان مرکزی با تولید سالانه ۱۴۵ میلیون گل های فصلی و نشایی در سال رتبه اول کشور و در زمینه گل‌های شاخه بریده با تولید سالیانه بیش از ۲۴۵ میلیون شاخه گل رتبه دوم کشور را دارد.

زارعی افزود: استان مرکزی با تولید ۴۵ میلیون گل های گلدانی در سال رتبه سوم کشور و همچنین با تولید سالانه ۸۴ میلیون درخت و درختچه های زینتی رتبه سوم کشوری را در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: سطح تولید گل و گیاه در استان مرکزی بیش از هزار و ۳۰ هکتاراست که ۴۲۵ هکتار آن در فضای گلخانه ای و ۶۰۵ هکتار هم در فضای آزاد است و با این سطح زیر کشت استان رتبه دوم تولید را در کشور دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته صادرات گل از استان مرکزی به کشورهای اروپایی و آسیایی ۱۵ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است.

وی بیان کرد: عمده کشورهای تولید کننده گل و گیاه در جهان به ترتیب هلند، کلمبیا، ایتالیا، اسپانیا و کنیا هستند که کشور ایران در این جایگاه رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است

به گفته حجتی وزیر جهاد کشاورزی یکی از بهترین راه ها برای استفاده از آب موجود در کشور، توسعه گلخانه هاست و دولت با تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حمایت‌هایی که از این حوزه دارد قصد توسعه گلخانه ها را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز