خبرگزاری کار ایران

افزایش صادرات گل و گیاه و فرآورده‌های لبنی از مازندران به خارج

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۷۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات کیوی و شیلات مازندران به خارج کشور کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 83 هزار تنی انواع محصولات کشاورزی پنج ماهه امسال از مازندران خبر داد و ارزش اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران را 128 هزار و 806 دلار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 1.28 و 9.51 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به صادرات 98 تنی کیوی و یک‌هزار و 81 تنی شیلات و آبزیان در پنج ماهه نخست امسال، صادرات این محصولات نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی با کاهش مواجه بوده است.

حیدرپور با اشاره به اینکه مازندران سال گذشته 405 تن کیوی و 2 هزار و 635 تن شیلات و آبزیان صادرات داشته است، بیان کرد: فراورده‌های لبنی، گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی به‌ ترتیب 2 و 10.94 و 16.52 و از لحاظ ارزشی به ترتیب 17، 11.39 و 19- درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران علت اصلی افزایش صادرات برخی از محصولات کشاورزی را افزایش تقاضا و تعدد بازار هدف، کیفیت مطلوب و بسته‌بندی مناسب، تنوع گونه‌های محصولات و افزایش نرخ ارز عنوان کرد و علت روند کاهشی صادرات کیوی به خارج کشور را توزیع کیوی ذخیره شده در انبارها و سردخانه‌ها و واردات آن، افزایش تقاضا و قیمت مناسب آن در بازار داخل دانست.

حیدرپور کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی از مازندران را قزاقستان، عراق، روسیه، ترکمنستان و افغانستان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز