خبرگزاری کار ایران

محققان دریافته اند؛

4 بیماری که در زنان دردناک تر از مردان است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۴۹

این 4 بیماری در زنان دردناک تر از مردان ظاهر می‌شوند.

به گزارش ایلنا, اخیرا، محققان به اطلاعات جالبی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد برخی بیماری‌ها در زنان درد بیشتری دارند تا در مردان. پس از مطالعات بسیار، محققان احتمال می‌دهند که اختلافات هورمونی عامل این مسئله هستند. درواقع هورمون تستوسترون، که هورمون مردانه است، کمی از شدت درد می‌کاهد در حالی‌که هورمون استروژن که هورمون زنانه است باعث تشدید درد می‌شود. برخی از این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

۱. پیچ‌خوردگی زانو و کشیدگی عضله

میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۰۲

میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۱۶

برای کاهش درد کشیدگی عضله ساق پا و پیچ‌خوردگی مفصل زانو، استراحت، یخ‌درمانی، زانوبند و نرمش را پیشنهاد می‌کنیم. برای مدتی فعالیت‌های شدید را کنار بگذارید، از کمپرس یخ و زانوبند استفاده کنید تا از افزایش تورم جلوگیری کنید و زمانی که نشسته‌اید پاهایتان را بالا قرار بدهید و نرمش‌های مخصوصی را که پزشک  توصیه کرده است انجام دهید.

۲. ریکاوری پس از عمل جراحی

میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۹۸

میانگین امتیاز زنان به این درد: ۶.۰۰

برای تسکین دردهای پس از عمل جراحی، باید نسبت به عملی که داشته‌اید، مسکن‌های لازم را دریافت کرده و مراقبت‌های ویژه آن عمل را انجام دهید. اما به طور کلی پس از هر عمل جراحی، اگر در محل جراحی با قرمزی و درد مواجه شدید یا تب کردید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

۳. سینوزیت

میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۴۶

میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۳۷

معمولا عفونت سینوسی، اگر با سردرد همراه نباشد، با درد و فشار اطراف چشم‌ها، بینی و پیشانی همراه است. اکثر دردهای سینوسی به کمک داروهای ضدانعقادی و مسکن بدون نسخه، درمان می‌شوند زیرا معمولا عامل همه آن‌ها همان باکتری یا ویروسی است که باعث سرماخوردگی می‌شود. اگر با گذشت چند روز و مصرف این داروها بهتر نشدید، به پزشک مراجعه کنید.

۴. استئوآرتریت

میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۵۶

میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۳۷

استئوآرتریت معمولا با سفتی، قرمزی و دردناکی مفاصل همراه است. معمولا هم در اواخر روز یا پس از انجام فعالیت‌های روزانه، مفاصل متورم می‌شوند. آنچه به بهبود این درد کمک می‌کند، برخلاف حس و حالی که دارید، کمی نرمش استراحتی و مصرف داروهای ضد درد است. برخی دردهای مزمن که به دارو پاسخ نمی‌دهند، نیاز به فیزیوتراپی و یا درنهایت عمل جراحی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز