خبرگزاری کار ایران

مجمع سلامت خرمشهر آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۱۷

با برگزاری نخستین جلسه، مجمع سلامت شهرستان خرمشهر کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با حضور معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و به ریاست فرماندار خرمشهر مجمع سلامت خرمشهر نخستین جلسه خود را با نمایندگان انجمن‌ها برگزار کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست بر لزوم توسعه فرهنگ عمومی برای ارتقای سلامت تاکید کرد و گفت: هزینه‌های بخش درمانی از جمله تهیه امکانات قابل توجه است و بر همین اساس باید نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت وجود داشته باشد و همه حس کنند در خصوص کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح سلامت دخیل هستند.

علیرضا آموزنده، ورود سمن‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های شایع ضروری دانست و بیان کرد: در منطقه بیماری‌های همچون فشار خون، دیابت و چاقی که مرتبط با فرد هستند شایع است و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در زمینه نهادینه کردن مباحث مرتبط با پیشگیری بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است در حد یک شعار باقیمانده است، افزود: در کشور درمان‌محوری بیش از پیشگیری مورد توجه قرار می‌گیرد و از مصادیق آن می‌توان به مورد تشویق قرار گرفتن احداث مراکز درمانی و بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه در مقابل اقدامات درمان محور اشاره کرد.

 آموزنده ابزار امیداواری کرد و افزود: سهم افراد در حوزه سلامت مهمترین خروجی این جلسه و دیگر جلسات مجمع سلامت خرمشهر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز