خبرگزاری کار ایران

توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفت؛

کشف و ضبط بیش از 600 کیلو موادغذایی فاسد در نیمه اول ماه مبارک

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۱۷

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و معدوم‌ سازی حدود 600 کیلو ماده غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح سلامت رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح که تا کنون بیش از 1200 واحد صنفی حساس مورد پایش و بازرسی فنی قرار گرفته‌اند بیش از 600 کیلوگرم مواد غذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، کنسرو ،کمپوت و ... تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف به همت کارشناسان بهداشت محیط از سطح توزیع خارج شد.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، افزود: بدنبال تشدید نظارت‌ها و بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، کشفیات از چرخه مصرف انسانی خارج و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند و در طول این برنامه تاکنون 50 مورد اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر و 3 واحد صنفی متخلف پلمپ شد. همچنین در این بازه زمانی بیش از 644 مورد عوامل کیفی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با تجهیزات پرتابل مورد سنجش قرار گرفته است و به تعداد 11 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 190 کشوری رسیدگی شده است.

ربیحاوی یادآور شد: مصرف کنندگان در هنگام تهیه موادغذایی به اطلاعات درج شده بر روی کالا دقت و موارد مشکوک را به سامانه 190 معرفی نمایند.

وی گفت: طرح سلامت رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه داشته و در این طرح کارشناسان بهداشت محیط نسبت به پایش و کنترل مواد غذایی عرضه شده و همچنین مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در تمام ساعات روز و ایام تعطیل اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز