خبرگزاری کار ایران

جهرمی تاکید کرد:

فناوری فضایی در خدمت حل مشکلات آب و اراضی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۳۳۶

وزیر ارتباطات تاکید کرد که برنامه توسعه فضایی کشور امروز باید در خدمت حل مشکلات قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در هجدهمین جلسه کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی با تاکید بر ضرورت مشخص شدن اهداف و چشم‌انداز بخش فضایی کشور تا افق 1404 گفت: تحقق اهداف فضایی کشور نیازمند تعیین برنامه اقدام مشخص به همراه شفاف‌سازی نقش بازیگران این عرصه برای تحقق اهداف آن است.

او با اشاره به اینکه امروز در دنیا فناوری فضایی بسیار کاربردی بوده و در حل بسیاری از مشکلات کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امروز کشور با مشکلاتی در زمینه آب، تغییر کاربری اراضی و... روبروست که برنامه توسعه فضایی کشور باید در خدمت حل این مشکلات قرار گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نقشه‌راه فضایی کشور در افق 1404 باید دارای برنامه اجرایی، عملیاتی و دقیق باشد، گفت: تعیین شفاف برنامه اجرایی کار، امکان نظارت بر آن و گزارش وضعیت پیشرفت پروژه‌ها توسط دبیرخانه شورای عالی فضایی را میسر می‌سازد.

او خاطرنشان کرد: سند تهیه شده باید متناسب با واقعیات و شرایط حاکم بر کشور و بخش فضایی تنظیم شده و اقدامات گسترده‌ای برای کاربردی‌سازی این فناوری در نظر گرفته شود.

بنابه این گزارش، در جلسه امروز مرتضی براری - رییس سازمان فضایی ایران - گزارشی از روند اقدامات انجام شده درباره تدوین نقشه راه فضایی کشور ارایه و برخی اعضای کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز