خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صادرات:

زیان‌دهی بانک صادرات متوقف شد/ برای ارائه اطلاعات شفاف به بورس با محدودیت ‌روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۳۸

صیدی در مورد پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات در بورس گفت: یکی از برنامه‌های بانک صادرات ارائه سهام گروه مالی سپهر صادرات در آینده است تا با تمرکز بیشتر بر عملیات بانکداری وظایف خود را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم نمادین نهمین سالروز عرضه سهام بانک صادرات از سوی قالیباف مدیرعامل بورس تهران و حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات صبح امروز با نواختن زنگ معاملات دادوستد سهام در تهران آغاز شد.

در آغاز این مراسم نمادین روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران بورس درباره گفت: این مراسم نمادین بیان تعامل میان بورس و شرکت‌های پذیرفته شده است تا بیان‌کننده دغدغه ما به عنوان بورس اوراق بهادار در مورد شفافیت و نقدشوندگی شرکت‌ها باشد، البته بازار سرمایه نسبت به گزارش‌ها در این مورد بسیار حساس است.

وی ادامه داد: بانک صادرات یک دوره ناموفق را پشت سر گذاشته است، امیدواریم با حضور آقای صیدی در ریاست بانک صادرات این مشکلات برطرف شود و موضوع شفافیت و نقدشوندگی این بانک پیگیری و به گزارش سهامداران برسد.

وی افزود: باتوجه به مشکلات بانک صادرات ما مجبور به توقف نماد این شرکت بودیم که با پیگیری‌های مداوم فعلا این تصمیم منوط به عملکرد بانک صادرات در آینده شده است.

حسینی مقدم تصریح کرد: انتظار ما معین کردن نظام روابط سرمایه‌گذاران و مساله تداوم پذیرش بانک صادرات است، امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع پیگیری شود.

در ادامه این نشست حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در مورد اهمیت شفافیت در بازار سرمایه گفت:‌ بحث شفافیت و افشاء در بازار سرمایه در کل اقتصاد موضوع اصلی و کانونی به حساب می‌آید و قدرت اقتصادی کشورها براساس شفافیت و مبارزه با فساد سنجیده می‌شود و طبیعی است که بانک صادرات به صورت داوطلبانه پیگیر موضوع شفافیت باشد.

وی یادآور شد: یکی از اولین اقدامات ما در بانک صادرات جلوگیری از توقف نماد از طریق فراهم کردن الزامات قانونی مانند نهایی کردن صورت‌های مالی سال ۹۵ و برگزاری مجمع بود که در بهمن ماه برگزار شد و در گشایش دوباره نماد قبل از عید کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: هرچند پیش از باز شدن دوباره نماد با افت قیمت مواجه بودیم که این مساله باتوجه به مشکلات طبیعی به نظر می‌رسد اما موفق شدیم دغدغه اصلی بانک صادرات برطرف کنیم و نقدشوندگی آن را افزایش دهیم که تا امروز این هدف محقق شده است.

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های اقتصادی برای افشای اطلاعات گفت: با توجه به وجود محدودیت‌های ذاتی‌در خصوص عملکرد اقتصادی بنگاه‌ها پیش‌بینی درآمدهای آتی با مشکل روبرو می‌شوند، برای نمونه قبل از عید دولت تصمیم گرفت نرخ سود گواهی‌ها از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهد که در این گونه موارد پیش‌بینی درآمدها برای مدیران شرکت‌ها چالش‌برانگیز است.

وی تصریح کرد: از سویی عموم بانک‌ها و بانک صادرات با مطالبات معوق بنگاه‌ها، افراد و دولت مواجه هستند هرچند برای مطالبات خرد با مشکل بزرگی مواجه نیستیم اما در مورد مطالبات کلان بانک‌ها از بنگاه‌ها نیازمند یک نسخه خاصی هستیم و این شرایط نیازمند یک توافق براساس مقتضیات بانک و بدهکار است.

صیدی متذکر شد: این مشکل باعث بسته شدن ۵ یا ۶ نماد بانک‌ها در بورس شده است که دقیقا نمی‌توانند درآمد سالانه خود را پیش‌بینی کنند. البته بنگاه‌های کوچک، اصناف و افراد که نزدیک به ۷۰ یا ۸۰ درصد آنها در بورس هم حضور دارند مشکل عدم تخصیص نقدینگی را دارند.

وی افزود: بر همین اساس در بحث شفافیت نمی‌توانیم به سمت مطلوبی برسیم که ریشه آن در نااطمینانی و وضعیت خاص اقتصادی است که با حرکت به سمت دستورالعمل پذیرش و تداوم می‌توان آن را تضمین کرد.

وی در مورد عملکرد بانک صادرات گفت: بانک صادرات با سابقه ۶۶ ساله با اصلاحات و استفاده از تکنیک‌های به روز دنیا توانست در آزمون میزان قدرت و تاب‌آوری در مقابل فشارها سربلند باشد که ریشه آن در پایه‌های نیرومند و ساختار این نهاد بود که وجود ۲۹ هزار پرسنل و بیش از ۴۵ میلیون صاحب کارت و مشتری نمود عملکرد اقتصادی بانک صادرات است.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: براساس مطالعاتی که در بانک صادرات صورت گرفته اولویت این بانک در اصلاح ساختار سرمایه است که اولین گام در این راستا معین کردن ترکیب دارایی‌ها و بدهی‌های بانک است تا به سودآوری پایدار برسیم.

وی ادامه داد: حجم منابع بانک صادرات نزدیک به ۱۵۴ میلیارد تومان است و دارایی‌های ما ۱۸۰ هزار میلیارد تومان که با نرخ رسمی ۴۰ میلیارد دلار دارایی برآورد می‌شود.

وی در مورد زیان‌ده بودن بانک صادرات گفت:‌ البته با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده روند زیان‌دهی بانک صادرات متوقف شد که ریشه در اضافه برداشت از بانک مرکزی و سود سپرده‌ها داشت که امیدواریم در روزهای آینده این مشکلات برطرف شود.

وی در مورد ادغام موسسه میزان و ثامن گفت: این مؤسسات به دلیل اینکه با مشکل اقتصادی روبرو بودند در بانک صادرات و انصار ادغام شدند و هزینه‌های این مؤسسات به بانک صادرات تحمیل شد که البته فرصت‌هایی هم برای ما خواهد داشت.

صیدی در مورد پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات در بورس گفت: یکی از برنامه‌های بانک صادرات ارائه سهام گروه مالی سپهر صادرات در آینده است تا با تمرکز بیشتر بر عملیات بانکداری وظایف خود را انجام دهیم.

وی در مورد تاثیر تشدید تحریم‌ها در عملکرد بانک صادرات گفت: بانک صادرات به عنوان اولین بانکی بود که تحت‌تاثیر تحریم‌های اقتصادی قرار گرفت و دلیل آن داشتن بیشترین شعب برون‌مرزی این بانک بود که به صورت هوشمندانه عملیات اقتصادی ما را نشانه گرفته بودند اما با مدیریت تحریم‌ها توانستیم این تاثیرات را به حداقل برسانیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز