خبرگزاری کار ایران

صعود با چاشنی احتیاط در بازار آتی سکه

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۳۲

تقویت تقاضای دلار در ماه شهریور با ورود تقاضای مسافرتی و احتمال تحریک تقاضای آربیتراژی با تعطیلی بازارهای دوبی وترکیه در ایام عید قربان حرکت آرام دلار در مسیر صعودی رارقم زده است وشاهد بالا آمدن کف‌های قیمتی هستیم برخی از معامله گران معتقدند بنا به سنت سال های قبل روند صعودی قیمت دلار تا پایان ماه پاییز می تواند ادامه داشته باشد.

یحیی حیدریان – معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه در جهان اقتصاد نوشت: قیمت های بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه  تحت تاثیر برگشت قیمت اونس طلا به مدار صعودی از قیمت های کف و رشد قیمت دلار در بازار ارز  تا نزدیکی محدوده ۳۸۳۰ تومان با افزایش مواجه شدند در شرایطی که قیمت سکه نقدی در روزهای گذشته با تخلیه حباب مثبت (بالا بودن قیمت بازار از ارزش ذاتی) از هیجانات خرید در بازار آتی سکه کاسته است. در روزهای گذشته  سفته بازان بزرگ بازار سکه نقدی تهران با قرار گرفتن موقعیت فروش و با بلوکه نمودن معاملات کاغذی سکه نقدی  موجب متضرر شدن خریدران شدند تا بار دیگر  ریسک  بازار عمق کم و نبود شفافیت  در قیمت گذاری سکه نقدی وانفعال نهادهای نظارتی حکومتی  بردوش معامله گران خرد سنگینی بکند وشاهد موج سواری سفته بازان بزرگ به وسیله دستکاری قیمت ها باشیم.

تقویت تقاضای دلار در ماه شهریور با ورود تقاضای مسافرتی و احتمال تحریک تقاضای آربیتراژی با تعطیلی بازارهای دوبی وترکیه در ایام عید قربان  حرکت آرام دلار در مسیر صعودی رارقم زده است وشاهد بالا آمدن کف‌های قیمتی هستیم برخی از معامله گران معتقدند بنا به سنت سال های قبل روند صعودی قیمت دلار تا پایان ماه پاییز می تواند ادامه داشته باشد.

فعالان اقتصادی پس از کسب رای اعتماد اکثریت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس در انتظار اجرایی شدن سیاست های اقتصادی برای کاهش نرخ سود بانکی و تثبیت نرخ ارز هستند علی رغم ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکی، ابقاء روسای بانک مرکزی و مدیریت سازمان برنامه بودجه تلا حدود زیادی انتظارات برای تداوم سیاست های کلی پولی و مالی وبودجه ای کشور به روال سابق را در کوتاه مدت تقویت می کند.

در بازارهای مالی جهان هم چنان غالب اخبار پیرامون ریسک سیاسی اقای ترامپ و تنش های موجود در کاخ سفید می باشد به طوریکه روند قیمت جهانی طلا و تداوم رشد شاخص بورس های سهام وال استریت به توانایی ترامپ در اجرای برنامه های بلند پروازانه اقتصادی ترامپ گره خورده است.

خروج برخی از مشاورین ارشد از تیم اقتصادی وسیاسی آقای ترامپ و تنش های ژئوپلتیک در شبه جزیره کره  در کنار تشدید عدم قطعیت نسبت به تداوم سیاست های انقباض پولی توسط بانک فدرال آمریکا  از از جمله مهم ترین عواملی بودند که در هفته گذشته قیمت اونس طلا را به بالاترین سطح خود در نه ماهه گذشته رساندند اونس طلای جهانی در سال جاری میلادی رشد حدود  ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است انتظار می رود با تغییرکانال قیمتی اونس طلا به ۱۳۰۰ دلار موجب تشدید انتظارات صعودی وبهبود تحلیل های فنی برای اونس طلا باشیم.

در مجموع رد پای احتیاط وریسک گریزی در بازار آتی  سکه پس از عدم همراهی سکه نقدی با افزایش عوامل تاثیر گذار اونس طلا و قیمت دلار قابل مشاهده می باشد و فعالان بازار در انتظار یک داغی و هیجان دیگر در بازار آتی سکه قبل از ماه محرم و بازگشایی سررسید جدید در هفته های آینده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز