خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت آب و هوا در کشور/ کاهش نسبی دمای تهران از روز جمعه

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۵۱۱

کارشناس هواشناسی گفت که روز جمعه در تهران روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود. دمای فردای تهران در مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

امیرحسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: فردا در برخی مناطق از البرز شرقی و شمال خراسان رضوی و همچنین شمال آذربایجان شرقی و اردبیل انتظار رگبار و باران خواهیم داشت.

فردا پنجشنبه وزش باد شدید را در نوار شرقی ایران و شمال شرق و جنوب غرب، خوزستان داریم که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک در خوزستان و در سیستان و بلوچستان در منطقه زابل و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود.

وی ادامه داد: روز جمعه نیز وزش باد شدید در نوار شرقی کشورمان کماکان تداوم خواهد داشت، ضمنا روز جمعه وزش باد شدید را در استان‌های خوزستان و ایلام خواهیم داشت که انتظار می‌رود همراه با گرد و خاک باشد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه رگبار باران را جمعه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌‌کنیم، توضیح داد: همچنین روز جمعه روی ارتفاعات البرز شرقی و از بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات استان کرمان انتظار بارش داریم.

وی خاطر نشان کرد: خلیج‌فارس از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه مواج و متلاطم می‌شود و از نظر دمایی هم انتظار می‌رود که استان‌های شمال غرب و سواحل شمال از روز جمعه و شنبه روند کاهش نسبی دما داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی افزود: در تهران نیز در روز جمعه روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.  دمای فردای تهران در مهرآباد ۳۷ و در شمیرانات ۳۴ درجه پیش‌بینی می‌شود که این دما در روز جمعه دو درجه کاسته خواهد شد. کمینه دمای فردا صبح مهرآباد هم ۲۴ و شمیرانات ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.

نقشینه تصریح کرد: روز گذشته ایستگاه دلگان که در شمال هامون جازموریان قرار دارد، بیشنیه دمای ۵۱ درجه را گزارش کرد که گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی بود و در حقیقت در سیستان و بلوچستان این دما ثبت شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز