خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی درگفت و گو با ایلنا:

وزش شدید باد در مازندران و گلستان تا پنجشنبه ادامه دارد

کد خبر : ۱۷۳۴۲۷

«وزش باد امروز تهران نسبت به دیروز دارای سرعت کمتری خواهدبود و همانند دیروز دیگر طوفانی نمی شود اما در لحظه هایی با وزش باد شدید روبه رو هستیم / روز گذشته سرعت وزش باد در تهران ۱۲۰ کیلومتر درساعت بود و امروز بین ۶۰تا ۷۰ کیلومتر درساعت خواهد بود.»

یک کارشناس هواشناسی گفت: افرادی که قصد سفر دارند باید بدانند که استان‌های مازندران و گلستان از بعداز ظهر امروز بارش و وزش باد شدید دارند که تا روز پنجشنبه وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه این شرایط شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی و رضوی را در بر می گیرد و هوای سرد و بارشهای رگباری و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بعد از ظهر امروز در تهران گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد خواهیم داشت که تا شب ادامه دارد و فردا نیز با وزش باد شدید و گاهی رگبار و رعد وبرق مواجه هستیم.

گودرزی با اشاره به اینکه حداکثر دما در تهران ۲۹ درجه می شود، گفت: دمای تهران نسبت به دیروز با ۳ الی ۴ درجه کاهش روبرو است و از امروز تا روزهای پایانی هفته هوای تهران مقداری خنک تر می شود.

وی تصریح کرد: روز گذشته سرعت وزش باد در تهران ۱۲۰ کیلومتر درساعت بود و امروز بین ۶۰تا ۷۰ کیلومتر درساعت خواهد بود که البته این رقم پایینی نیست و شرایطش محسوس است.

گودرزی ادامه داد: وزش باد امروز تهران نسبت به دیروز دارای سرعت کمتری خواهد بود و همانند دیروز دیگر طوفانی نمی شود اما در لحظه هایی با وزش باد شدید روبه رو هستیم.

این کارشناس هواشناسی در پاسخ به این سوال که آیا طوفان باعثسالم شدن هوا شده است، گفت: خیر این طور نیست دیروز و امروز و همچنین فردا شرایط جوی تهران ناپایدار است و در چنین شرایطی هوا جابجا می‌شود و در نتیجه آلودگی هوا کمتر است.

گودرزی ادامه داد: به طور کلی در روزهایی که هوا ناپایدار است هوا از نظر کیفیت سالم است و روزهایی که شرایط جوی پایدار و ثابت می ماند جابجایی هوا صورت نمی گیرد و دود ماشین و کارخانه ها در سطح شهر با عثافزایش غلظت آلاینده ها می شود.

وی بااشاره به نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر گفت: بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما ومواج وطوفانی شدن دریای خزر آغاز می شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز