خبرگزاری کار ایران

عاقل‌منش عنوان کرد:

ترویج فرهنگ "اکرام" راهکاری برای اغنای سفره نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۷۴

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای‌شهر رشت با اشاره به روز اکرام، ترویج این فرهنگ را راهکاری مناسب برای اغنای سفره نیازمندان در شهر دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با دستور گفتگو و تبادل‌نظر درباره اجرای طرح تامین نان شهروندان کم‌بضاعت با عنوان نام با عطر مهربانی، تجلیل از برگزیدگان و داوران محترم اولین جشنواره شهر و شهروند سبز ویژه نوروز ۱۳۹۷ در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای‌شهر با تبریک میلاد امام حسن(ع) و تجلیل از مقام این امام بزرگوار با اشاره به روز اکرام، ترویج این فرهنگ نیک اکرام را راهکاری مناسب برای اغنای سفره نیازمندان در شهر دانست.‌

عاقل‌منش در ادامه با تقدیر از اجرای برنامه های محافل انس با قرآن که در محلات مختلف و بخصوص کم‌برخوردار از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا و مورد استقبال قرار گرفت خواستار برگزاری کیفی برنامه‌های مناسبتی در پیاده راه فرهنگی شد.

وی افزود: با وجود سنت کریم همیاری و اکرام بین شهروندان رشت از گذشته لیکن در برخی مناطق متاسفانه شاهد حضور خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند هستیم که در برخی موارد موفق به ارتزاق یومیه خود نیستند که وجود این معضل به هیچ وجه زیبنده شهری با فرهنگ و پیشینه رشت نیست. از این رو می‌توان با بررسی‌های کارشناسی و ایجاد طرح‌های خیریه و هدفمندسازی اقدامات خیرین تا حد زیادی مشکلات معیشتی عزیزان نیازمند را رفع کرد.

سجاد حسینی با تشریح طرح پیشنهادی نان با عطر مهربانی اهداف این اقدام را ساده‌سازی نذر و رساندن آن به‌دست افراد مستحق، شکستن چرخه فقر، ایجاد ساختار آموزش مداوم برای کاهش مصرف و صرفه‌جویی دانست.

وی با بیان اینکه با همکاری اتحادیه نانوایان رشت و طراحی کارت‌های برکت یار و توزیع آن در بین نانوایی‌های مناطق مختلف کم‌برخوردار می توان نقاط هدف را برای خیرین مشخص کرد و اجرای این طرح را ثمربخش دانست.

فرهام زاهد نیز با تایید نفس این اقدام خواستار حفظ شأن نیازمندان با بررسی‌های لازم و اجرای یک طرح مناسب شد و حفظ کرامت افراد را اولویت اصلی در این مورد دانست.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اجرای طرح‌هایی همچون دیوار و یخچال مهربانی که به دلایل مختلف موفق عمل نکردند خواستار عدم دخالت مستقیم و قانون‌گذاری شورا و یا نهادهای رسمی و دولتی دیگر در این قبیل اقدامات شد و انجام این امور را از سوی مردم و سمن ها موفق تر دانست.

احمد رمضان‌پور نیز با بیان اینکه انفاق از اعمالی است که بارها مورد توصیه‌های مکرر در دین اسلام قرار گرفته خواستار بررسی بیشتر این طرح با اعضای اتحادیه نانوایان و رسیدن به یک سازوکار مناسب برای اجرای آن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز