خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

استحکام انقلاب و ماندگاری نام امام در گرو وحدت و انسجام ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۷۱

شهردار تهران ماندگاری نام امام را در گرو وحدت و انسجام ملی میسر دانست و تاکید کرد: پرهیز از نفرت، کینه، خشونت و قدم گذاشتن در مسیر رافت، صلح و دوستی موجب استحکام انقلاب می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی افشانی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل (ره) گفت: امروز در محضر حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی برای تجدید بیعت با آرمان‌‌‌های امام گردهم آمده‌‌‌ایم؛ امامی که بدون هیچ گونه خشونت با وحدت کلمه اتحاد را میان تمام اقشار جامعه ایجاد کرد و مهمترین انقلاب دینی را رقم زد.

وی افزود: امام خمینی (ره) استقلال و آزادی را به کمک مردم آگاه برای این سرزمین رقم زد؛ امامی که هم به خداوند و هم به مردم اتکا داشت.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید به عنوان خدمتگزاران مردم منش امام خمینی (ره) را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم، اظهار داشت: امام ویژگی‌‌‌های شاخص بسیاری داشت که باید از آنها درس بگیریم و در حوزه ماموریت سازمانی به کار ببندیم.

افشانی با اشاره به خصوصیات امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام از هیچ تهدیدی نمی‌‌‌‌هراسید و آرامش، اطمینان و اعتماد به نفس مثال‌‌‌زدنی ایشان به ما این درس را می‌‌‌دهد که با تکیه بر خداوند و مردم از هیچ چیز نهراسیم.

وی ادامه داد: امام هم باور عمیق به مردم و هم پیوند عمیقی با مردم داشتند و به رئیس دولت خود می‌‌‌‌فرمودند ما پشت مردم هستیم و مردم در پیشروی ما قرار دارند؛ ایشان مردم را ولی نعمت می‌‌‌‌دانستند و تاکید فراوان به توجه به مستضعفان، طبقات محروم، رنج‌‌‌دیدگان و رنج‌‌‌کشیدگان داشتند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه با پیروی از امام می‌‌‌‌توانیم با رعایت قانون به اقشار جامعه به ویژه طبقات محروم خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: در همین شهر شاهد اختلاف طبقاتی بین مردم هستیم که دردآور است و باید برای کاهش این دوگانگی زیستی تلاش کنیم و در مسیری که امام به ما آموخته است، قدم برداریم. من در برنامه‌‌‌ام از این موضوع به عنوان تبعیض مثبت یاد کرده‌‌‌ام که همان توجه به محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی در بین مردم پایتخت است.

افشانی با تاکید بر اینکه آسیب‌‌‌های اجتماعی و بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری که یکی از دغدغه‌‌‌های رهبر معظم انقلاب است و از مهمترین وظایف ما در شهر محسوب می‌‌شود، ابراز داشت: اگر ما صادقانه به مردم خدمت کنیم مردم هم به ما اعتماد کرده و برای حل مشکلات مشارکت می‌‌‌کنند و این موضوع باعث ارتقای کیفیت زندگی مردم و به دنبال آن رضایتمندی آنها خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در این شرایط دشوار، بزرگترین توطئه بین‌‌‌المللی علیه نظام در حال انجام است که با پیروی از امام و پشت سر رهبری قرار گرفتن، وحدت و تلاش برای رضایتمندی مردم می‌‌‌توانیم از این مرحله نیز سرافراز بیرون بیاییم.

شهردار تهران استحکام انقلاب و ماندگاری نام امام را در گرو وحدت و انسجام ملی میسر دانست و بیان کرد: پرهیز از نفرت، کینه، خشونت و قدم گذاشتن در مسیر رافت، صلح و دوستی موجب استحکام انقلاب می‌‌‌شود.

افشانی یادآور شد: از خدا می‌‌‌خواهم توفیق پاسداشت خون شهیدانی که انقلاب را رقم زده‌‌اند، فرزندان امام (ره) و بالاخص آیت‌‌‌‌الله هاشمی رفسنجانی را در این ماه پرفیض و رحمت به ما بدهد تا بتوانیم به گونه‌‌‌ای عمل کنیم که موجب حفظ و بالندگی انقلاب باشیم تا جامعه در آسایش، آرامش و مردم در وضعیت مطلوب‌‌تری زندگی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز