خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق تهران:

صادرات مرغ و تخم مرغ تبدیل به رویا شده است/ کشتی‌های خوراک دام در راه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۳۰۲

معصومی گفت:مصرف نهاده‌های دامی در کشور ما رقم بزرگی است به طوری که ما روزانه یک کشتی مصرف داریم. اما اکنون با شرایط پیش آمده این نهاده‌ها با همان قیمت سه هزار و 800 تومان سال گذشته وارد می‌شود به طوری‌که خریدها انجام شده و کشتی‌ها در راه هستند.

مهدی معصومی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش قیمت نهاده‌های دامی گفت: امروز قیمت واردات این کالا نسبت به قبل تغییری نکرده است فقط در هنگام صدور بخشنامه به علت سردرگمی بازار و نبود آمادگی قبلی سازمان‌های دولتی، بانک مرکزی و مشکلات در نقل وانتقال ارز باعث شد که قیمت‌ها بالا برود که امروز با عادی شدن شرایط، قیمت‌ها سیر نزولی گرفته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مصرف نهاده‌های دامی در کشور ما رقم بزرگی است به طوری که ما روزانه یک کشتی مصرف داریم. اما اکنون با شرایط پیش آمده این نهاده‌ها با همان قیمت سه هزار و 800 تومان سال گذشته وارد می‌شوند به طوری‌که خریدها انجام شده و کشتی‌ها در راه هستند.

مدیر عامل تلاونگ در خصوص درخواست مرغداران برای افزایش قیمت گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها در کشور قیمت مرغ پایین است و حداقل باید کیلویی هشت هزار تومان به فروش برسد. از طرفی دیگر با مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد و در روزهای اخیر نیز حمل و نقل نیز به آنها اضافه شده است قیمت‌ تمام شده باز هم افزایش پیدا کرده اما شرکت پشتیبانی دام اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد و همین امر سبب شده که مرغداران به این رقم اعتراض کنند و خواهان تعیین قیمت توسط بازار باشند.

وی یادآور شد: در کشور ما کالای کشاورزی همواره به نسبت عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود نه قیمت تمام شده. اگر شرکت پشتیبانی از سرکوب قیمت خودداری نکند در آینده‌ای نزدیک شاهد تعطیل شدن بسیاری از مرغداری‌ها خواهیم بود زیرا با این روند تولید مرغ به صرفه نیست.

معصومی در خصوص صادرات مرغ و تخم مرغ گفت: دیگر این امر تبدیل به یک رویا شده است و باید صادرات را فراموش کنیم. عوامل مهمی از جمله بسته‌بندی، قیمت و مجوزها سبب شده که دیگر ما نتوانیم این محصول را به کشوری صادر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز