خبرگزاری کار ایران

قائم مقام اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان:

افزایش قیمت نهاده‌های دامی توجیه‌پذیر نیست

کد خبر : ۶۱۶۵۶۲

قائم مقام اتحادیه تعاونیهای خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: با توجه به وعده های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی و بودجه ای که دولت به واردات این کالاها در این بخش اختصاص داده است، بالا رفتن نرخ نهاده های دامی توجیه پذیر نیست.

به گزارش‌ایلنا، مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه تعاونیهای خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به افزایش قیمت نهاده ها اظهار کرد: اگر افزایش قیمت با بالا رفتن نرخ جهانی نهاده ها صورت پذیرد، توجیه منطقی خواهد داشت، در غیر این صورت همانطور که دولت اعلام کرد، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به وعده های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی و بودجه ای که دولت به واردات این کالاها در این بخش اختصاص داده است، بالا رفتن نرخ نهاده های دامی توجیه پذیر نیست.

مسعودی تاکید کرد: کسانی که با این نوع تخلفات مواجه می شوند، مراتب را به مسئولان ذی ربط گزارش دهند تا از افزایش بی رویه قیمت نهاده های دامی جلوگیری شود.

گفتنی است؛ با تک نرخی شدن نرخ ارز با دلار 4200 تومانی به پیشنهاد وزیر جهادکشاورزی و تصویب هیات دولت، قرار شد نهاده های بخش کشاورزی شامل ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده های تولید از افزایش قیمت متاثر نشود و در نتیجه قیمت تمام شده کالا و خدمات به این بخش افزایش پیدا نکند.

علی اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام کرد، کسانی که پیش از افزایش نرخ ارز، کالای کشاورزی وارد کردند، اگر از شرایط امروز تغییر آن سوء استفاده کنند و قیمتها را افزایش دهند، تخلف کرده اند و به دستگاه های نظارتی معرفی می‌شوند.

این در حالی است که سخنگوی دولت نیز در نشست خبری هفتگی خود از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان یارانه به سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت برای واردات کالاهای اساسی خبر داد و سهم وزارت جهاد کشاورزی از این رقم را در مجموع 1980 میلیارد تومان برای اقلامی مانند ذرت، دانه های روغنی،​کنجاله، انواع کود، داروهای دامی، گوشت گوسفند و سموم اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز