خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه:

سیستم‌های گرمایشی را به یونان و فرانسه صادر می‌کنیم/ همه اسپیلت‌ها وارداتی است/ افزایش قیمت کالاهای سرمایشی و گرمایشی تحت تاثیر دلار

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۱۷۱

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه گفت: سیستم‌های گرمایشی ما به کشورهای سی آی اس ،‌افغانستان و عراق صادر می‌شود و به تازگی نیز توانستیم به یونان و فرانسه نیز صادرات داشته باشیم اما در بخش تهویه متبوع و سرمایشی نیز دستگاه‌ها صددرصد خارجی و در بخش اسپیلت‌ها کاملا وارد کننده هستیم.

محمد باقر معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت اعضای این صنف در سال جاری گفت: در ابتدا ما وضعیت خوبی داشتیم زیرا مردم این احساس را داشتند که ممکن است قیمت‌ها بالا برود و شروع به خرید کردند اما اکنون بازار افت داشته است که اگر بخواهیم در همه زمینه‌ها اعم از گرمایشی و سرمایشی با سال گذشته مقایسه داشته باشیم شاهد افت ده درصدی بودیم که این افت در پنج سال اخیر دائما تکرار شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به افزایش مالیات اصناف در سال آینده افزود: متاسفانه این مشکل هر سال ما است به طوری که سال گذشته در برگه‌های تشخیص مالیاتی رقم‌های عجیبی ثبت شد و روسای اتحادیه‌ها مجبور شدند با سرممیزان مناطق مختلف جلسه بگذارند.

وی ادامه داد: اگر تکلیف صندوق‌های مکانیزه روشن شود شاید قسمت بسیاری از مشکلات ما حل شود.

معتمد گفت: قانون مالیات این است که درآمد یک موسسه محاسبه شود و طبق ماده 131 از آن مالیات اخذ شود اما واقعیت در کشورما جور دیگری است و میزان اخذ مالیات از طرف مجلس در قانون بودجه مشخص می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق اصناف ادامه داد: مطابق دستور دولت مالیات سال 94 قرار بود مطابق مالیات سال 93 محاسبه شود ما در اتاق اصناق تحقیقات میدانی با استفاده از جامع آماری دسترس انجام داده‌ایم که نتیجه آن این بود که 25/2 درصد از جامعه آماری مالیاتی که پرداخت کردند بیش از سال 93 بوده است.

معتمد در خصوص سیستم‌های گرمایشی گفت: 95 درصد از این سیستم‌ها در داخل تولید می‌شود که بیشتر آن‌ها با کیفیت بالا و دارای خدمات پس فروش است اما در بخش صنعتی بیشتر وارد کننده هستیم.

وی ادامه داد: در بخش تهویه متبوع و سرمایشی نیز دستگاه‌ها صددرصد خارجی و در بخش اسپیلت‌ها کاملا وارد کننده هستیم. همین امر سبب شده که ما شاهد قاچاق کمتری نسبت به سایر اصناف باشیم.

وی در خصوص صادرات گفت: سیستم‌های گرمایشی ما به کشورهای سی آی اس،‌ افغانستان و عراق صادر می‌شود و به تازگی نیز توانستیم به یونان و فرانسه نیز صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت در سال جاری گفت: ما تا به امروز 9 درصد افزایش قیمت داشتیم که آن هم از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شده اما با توجه به بالارفتن قیمت دلار پیش بینی می‌کنیم که ظرف یک ماه آینده نیز شاهد افزایش قیمت باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز