خبرگزاری کار ایران

سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به آمریکا برای بروزرسانی توافق محرمانه ضدایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۸۷

تلویزیون اسرائیل پس از سفر مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به آمریکا از یک «قرارداد محرمانه» که دوازدهم دسامبر در کاخ سفید منعقد شده بود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، «میر بن شبات» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) به واشنگتن سفر کرده تا درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با جان بولتون همتای آمریکایی خود مذاکره کند. 

بر اساس این گزراش این مذاکرات به طور خاص بر به روز کردن تفاهمنامه میان اسرائیل و آمریکا برای همکاری‌های کامل در مورد نحوه مواجهه با برنامه هسته‌ای و موشکی و ایران و اقدامات این کشور در منطقه تمرکز خواهد داشت. 

روز دوشنبه کانال ده تلویزیون دولتی اسرائیل از یک «قرارداد محرمانه» که دوازدهم دسامبر در کاخ سفید منعقد شده بود خبر داد. این قرارداد بعد از مذاکرات فشرده بین نمایندگان اطلاعاتی و دفاعی آمریکا و اسرائیل به امضا رسید. آنها در این قرارداد در مورد اقدام مشترک در ابعاد مختلف مرتبط با ایران به توافق رسیدند.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده بر اساس این توافق قرار است یک تیم مشترک با هدف مواجهه با فعالیت‌های ایران در سوریه و حمایت تهران از حزب الله لبنان ایجاد شود. تیم مشترک دیگری بر فعالیت‌های دیپلماتیک و اطلاعاتی طراحی شده برای مقابله با توسعه هسته‌ای ایران تمرکز خواهد داشت و تیم مشترک سوم قرار است با برنامه موشکی ایران و اقدامات ایران برای ساخت سامانه‌های موشکی در سوریه و لبنان مقابله کند. تیم چهارم قرار است بر هر گونه جنگ‌افروزی از سوی ایران و یا حزب الله نظارت داشته باشد.

«بن شبات» و «بولتون» تاکنون چندین بار درباره این همکاری‌ها به صورت تلفنی مذاکره کرده‌اند اما این اولین دیدار رو در روی آنها خواهد بود.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهونیستی، اعمال «قوی‌ترین تحریم‌های تاریخ» از سوی آمریکا علیه ایران بنا به ادعای مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا را تحسین کرده و از سایر کشورها خواست که این الگو را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز