خبرگزاری کار ایران

فخاری در واکنش به گزارش طرح ترافیک جدید:

برخورد حذفی با منتقدان طرح ترافیک/شهر آزمایشگاه شما نیست/مشکلات به گوش شما نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۷۹

یکی از اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از طرح ترافیک جدید تهران گفت: ادعا می‌کنید همه از طرح ترافیک راضی‌اند اما واقعیت این‌طور نیست. مشکلات شاید به گوش شما نمی‌رسد!

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، الهام فخاری (عضو شورای شهر تهران) پس از استعماع گزارش محسن پورسیدآقایی(معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) از طرح ترافیک جدید انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه اصول علمی در این طرح رعایت نشده، گفت: مقایسه شما در گزارشی که ارائه دادید از نظر علمی درست نیست. شما باید ترافیک را در مقایسه با سال گذشته مقایسه می‌کردید. اینکه پس از بارش؛ اعلام می‌کنید ما آلودگی هوا را کاهش دادیم. درست نیست. شما ادعا می‌کنید همه از طرح ترافیک راضی هستند اما واقعیت این‌طور نیست. مشکلاتی بی‌شک وجود دارد اما شاید به گوش شما نمی‌رسد!

فخاری افزود: سامانه پاسخگویی طرح ترافیک جدید کار نمی‌کند و این سامانه به هیچ وجه پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شما ادعا می‌کنید آلودگی هوا کاهش پیدا کرده اما واقعیت این است که مهمترین منبع آلاینده موتورسیکلت‌ها و خودروهای دیزلی هستند اما شما هیچ طرحی برای آنها ارائه ندادید.

فخاری با اشاره به نواقص طرح ترافیک جدید افزود: ‌این طرح پیوست زیست‌محیطی ندارد و مطالعات کافی درباره آن صورت نگرفته است. شهر آزمایشگاه ما نیست. اگر هم دیگران شهر را آزمایشگاه خود کردند، ما تصور می‌کردیم رویکرد شما فرق دارد.

فخاری در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته چنین طرح‌هایی با نظر مردم اجرا می‌شود، افزود: شهردار لندن برای طرح ترافیک جدیدش سه ماه پیش از اجرا جزئیات را منتشر و در اختیار مردم قرار داد و جلسات توضیحی برگزار شد اما ما شنیده‌ایم شما با منتقدان رفتاری حذفی داشته‌اید.

در ادامه پورسیدآقایی در واکنش به ادعای فخاری درباره حذف منتقدان طرح جدید خطاب به او گفت: اگر این مساله صحت دارد، نام ببرید. نام افرادی که حذف شده‌اند را بگویید.

فخاری به او پاسخ داد: من ترجیح می‌دهم اسامی را به شهردار بدهم.

پس از اصرارهای پورسیدآقایی رئیس شورا از او خواست به عضو شورا فشار نیاورد چراکه او نمی‌خواهد اسم فردی را ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز