خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

نارضایتی کشورهای حوزه پولی یورو از سیاست‌های وزیر اقتصاد آلمان

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۰۶

وزیر جدید اقتصاد آلمان، در دو ماه نخست ریاست بر وزارت دارایی بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، همچنان سیاست وزیر پیشین مبنی بر جلوگیری از بدهی‌های جدید و مخارج عمومی محدود را پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «اولاف شولتس» وزیر اقتصاد جدید و سوسیال‌دموکرات آلمان، هم‌پیمانان کلیدی خود در فرانسه و همچنین رقبای خود در چپ میانه را رنجانده است، چراکه همچنان به سخت‌گیری‌های مالی «ولفگانگ شویبله» وزیر پیشین اقتصاد این کشور، وفادار است. 

شولتز، در دو ماه نخست ریاست بر وزارت دارایی بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، همچنان سیاست وزیر پیشین مبنی بر جلوگیری از بدهی‌های جدید و مخارج عمومی محدود را پیش گرفته است. 

این وزیر ۵۹ ساله امیدوار است که با این استراتژی بتواند به احیای حزب مطلوب خود، حزب سوسیال‌دموکرات (اس‌پی‌دی)، کمک کند. این حزب در انتخابات سال گذشته بدترین نتایج را از زمان جنگ جهانی دوم به‌دست آورد. شولتس امیدوار است که با راهکارهای خود بتواند نشان دهد که توانایی اداره دارایی‌های عمومی چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. 

اما این استراتژی هوادارن اصلی این حزب را که در پی هزینه بیشتر در مسائلی چون آموزش، زیرساخت‌ها و مسکن هستند،  آزرده کرده است. این امر سبب شده رسیدن به توافقی میان آلمان و فرانسه بر سر اصلاحات در حوزه پولی یورو پیچیده شود. 

سیاست‌های شولتس تا اینجای کار هم باعث ناراحتی برخی اعضای حوزه پولی یورو شده است که امیدوار بودند انتصاب یک وزیر سوسیال‌دموکرات میانه‌رو در آلمان بتواند موتورخانه اقتصادی اتحادیه اروپا را به سوی سرمایه‌گذاری بیشتر داخلی و افزایش رشد اقتصادی دیگر کشورها به‌وسیله واردات بیشتر سوق دهد. امری که در مورد مهم‌ترین هم‌پیمان آلمان، یعنی فرانسه، نیز صادق است. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، اوایل ماه جاری میلادی از آلمان خواست تا از محافظه‌کاری مالی اجتناب کند و هشدار داد که چنین سیاست‌گذاری‌هایی همواره به هزینه دیگر کشورها انجام می‌شود.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز