خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد جدید آلمان:

باید از بازار آزاد حمایت کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۷۷

وزیر اقتصاد دولت ائتلافی جدید آلمان، گفت که بازار آزاد نقشی تعیین‌کننده در تضمین امنیت رشد اقتصاد جهان دارد و تعرفه‌های جدید گمرکی ایالات متحده به آن ضربه خواهد زد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» وزیر اقتصاد جدید آلمان، امروز –یکشنبه- هشدار داد که نظام حمایت از تولید داخلی می‌تواند به چشم‌اندازهای آینده اقتصاد ضربه بزند و گفت که آلمان به گفت‌وگوهایش با ایالات متحده ادامه خواهد داد تا این کشور را از اعمال تعرفه‌های تنبیهی گمرکی که بر فولاد و آلومینیوم وضع شده منصرف کند.

شولتز به خبرنگاران گفت که در نخستین حضورش در اجلاس گروه ۲۰ و دیدار با وزرای مالی و رؤسای بانک‌های مرکزی ۲۰ اقتصاد برتر دنیا، فردا با «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرده و بر اهمیت بازار آزاد برای اقتصاد جهانی تاکید خواهد کرد.

شولتز، عضو حزب سوسیال‌دموکرات، شریک تازه‌کار «آنگلا مرکل»، صدراعظم دولت ائتلافی آلمان، با بیان این‌که اقتصاد جهان با همراهی تمام کشورها در حال رشد و پیشرفت است، گفت که «این اتحاد باید حفظ شود.»

شولتز گفت که بازار آزاد نقشی تعیین‌کننده در تضمین امنیت رشد اقتصاد داشته و افزود: «به همین خاطر، در صورتی که نقش حمایت از تولید داخلی پررنگ‌تر شود، سازوکار بازار با مشکل مواجه خواهد شد.»

شولتز گفت که آلمان «موضعی شفاف» در قبال تعرفه‌های وضع‌شده گمرکی آمریکا دارد و امیدوار است که با گفت‌وگوی بیشتر با مقام‌های آمریکا بتواند از ایجاد درگیری تجاری میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

آلمان و دیگر مقام‌های اتحادیه اروپا همچنان در حال پس زدن برنامه‌هایی هستند که اوایل ماه جاری میلادی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تصویب شد و به موجب آن تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم اعمال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز