خبرگزاری کار ایران

موگرینی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا؛

مصمم به حفظ برجام هستیم/ منافع امنیتی ما به توافق هسته‌ای گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۹۷۶

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه آمانو برای یازدهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را مورد تایید قرار داد، گفت: ماندن در توافق هسته‌ای بهترین راه جلوگیری از این اتفاق خواهد بود.

به گزارش ایلنا، به نقل از  پایگاه خبررسانی اتحادیه اروپا، «ای یو نیوز»، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از برگزاری نشست وزاری خارجه کشورهای عضو این اتحادیه گفت: اعضای این اتحادیه قویا همه تلاششان را برای حفظ سرمایه‌گذاری اقتصادی کسب و کارهای اروپایی که به طور قانونی در سه سال گذشته بعد از توافق هسته‌ای در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌کنند. 

وی قبل از ورود به نشست به خبرنگاران گفت: «در وهله اول، حفظ توافق هسته ‌ای از موضوعات مورد بحث در این نشست است. من وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه را در جریان نشست خوب کمیسیون مشترک برجام که روز جعمه در وین برگزار شد، قرار خواهم داد.»

موگرینی در خصوص نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: «این نشست با حضور کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای و بدون حضور آمریکا در سطح معاونان وزیر و با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی برگزار شد.»

وی خاطرنشان کرد: «آمانو برای یازدهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را مورد تایید قرار داد. بنابراین این فرصتی است تا درباره این موضوع و مسائل دیگر همچون ونزوئلا، وضعیت کنونی غزه و جمهوری کنگو مذاکره داشته باشیم.»

موگرینی تاکید کرد: «هیچ‌کس فکر نمی‌کند که حفظ توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از برجام کار ساده‌ای باشد اما ما مصمم به حفظ آن هستیم.»

موگرینی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به واسطه منافع اقتصادی ترغیب به حفظ برجام نشده و افزود: برای ما این مساله مربوط به منافع اقتصادی نیست ؛ بلکه با منافع امنیتی ما گره خورده است.

وی گفت: نگرانی اولیه و مشترک ما در اتحادیه اروپا در رابطه با احتمال توسعه سلاح هسته‌ای از سوی ایران است و در نتیجه ماندن در توافق هسته‌ای بهترین راه جلوگیری از این اتفاق خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز