خبرگزاری کار ایران

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی صورت می‌گیرد؛

توزیع ۶۰ هزار پکیج افطاری بین زائران توسط شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۴۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران به مناسبت ۲۹ امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی، گفت: ۶۰ هزار بطری آب معدنی و ۶۰ هزار پکیج پذیرایی زمان افطار در بین زائران حرم مطهر توزیع خواهد شد.

مجتبی یزدانی (معاون خدمات شهری شهرداری تهران) در تشریح اقدامات شهرداری تهران به مناسبت ۲۹ امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی گفت: ۱۴ پهنه به منظور نگهداشت محدوده حرم و اطراف آن تعریف شده است که توسط مناطق انجام می‌گیرد، همچنین برپایی ایستگاه‌های پذیرایی نیز به عهده ۵ منطقه ۳، ۲۱، ۱۸، ۱۲، ۶، گذاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم بر عهده منطقه ۱۹، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال در محدوده جماران بر عهده منطقه ۱ و همچنین برپایی مراسم بزرگداشت در محدوده حرم عبدالعظیم حسنی بر عهده منطقه ۲۰ تعریف شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفت و روب و پاکسازی محوطه‌های حرم مطهر نیز اظهار کرد: نظافت، رفت و روب، علف کشی، حمل زباله، ضایعات، خاک و نخاله در این پهنه صورت گرفته است. همچنین ۳ هزار تانکر ۲۰ هزار لیتری هم برای تامین آب مورد نیاز در این پهنه مستقر شده است.

یزدانی از نصب ۴۰۰ متر مربع چادر به منظور پذیرایی از زائران خبر داد و گفت: ۶۰ هزار بطری آب معدنی و ۶۰ هزار پکیج پذیرایی در زمان افطار نیز در بین زائران حرم مطهر توزیع خواهد شد.

به گفته وی ۳ پردیس فرهنگی با عناوین امام و مردم، سبک زندگی امام و امام و قرآن در قالب برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام تصریح کرد: هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود در مناطق، با پیام‌های فرهنگی متناسب با ایام ارتحال، برگزاری نشست‌های معرفی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی امام و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان امام دل‌ها در سرای محلات برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های سازمان بهشت زهرا(س) در ۱۴ خردادماه عنوان کرد: مراسم ارتحال از ساعت ۱۶ آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازسازی و مرمت ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، استقرار ۲۵ دستگاه ماشین برقی برای انتقال زائران، استقرار ۲۰ ایستگاه اطلاع رسانی با عنوان "از من بپرسید"، نصب و راه‌اندازی ۴۲ دستگاه مه‌پاش پرتابل و ثابت، راه‌اندازی اپلیکیشن مسیریابی زائران روح الله برای محوطه حرم و راه‌اندازی اولین مرکز کنترل ترافیک در سازمان بهشت زهرا(س) از جمله اقدامات صورت گرفته در سازمان بهشت زهرا(س) است.

وی با اشاره به برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام(ره) خاطرنشان کرد: در روز ۱۴ خرداد شرکت متروی تهران سرفاصله حرکت قطارها در خط ۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از ۷ به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، ۴ محور با ۱۰۰ تاکسی ون برای رساندن زائران به مراسم در سطح شهر در نظر گرفته شده است. این در حالی است که ۲۰ دستگاه سواری نیز برای انتقال گمشدگان اختصاص یافته است.

وی در پایان با اشاره به استقرار ۵۰۰نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی، عنوان کرد: ۲۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی در ۱۵۰ نقطه از محدوده حرم مطهر و سازمان بهشت زهرا(س) برای تامین ایمنی مراسم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز