خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مردم کردستان در مجلس مطرح شد؛

حق بیمه کارگران ساختمانی ناعادلانه افزایش یافته‌/از ظلم آشکار در حق خانواده‌های کارگری جلوگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۹۴

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، خواستار کاهش حق بیمه کارگران ساختمانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حق بیمه کارگران ساختمانی در سال جدید افزایش یافته‌ است.

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مردم کردستان در مجلس، خواستار حل این مشکل و  کاهش حق بیمه شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:  

احتراما به استحضار می‌رسانیم که در دو ماه نخست امسال به صورت دو مرحله‌ای حق پرداخت بیمه کارگران ساختمانی به صورت مرحله اول ۱۶ درصد و مرحله دوم ۹ درصد افزایش یافته است؛ علیرغم اینکه این افزایش غیرمنتظره و غیرکارشناسی به نظر می‌رسد، هیچ گونه همخوانی با روند شدید افت ساخت و ساز و بیکاری کارگران ساختمانی و وضعیت وخیم معیشت آنان ندارد. این افزایش ۲۵ درصدی اولا هیچ گونه همخوانی و انطباقی با وضعیت اسفبار معیشت کارگران ساختمانی ندارد؛ دوما افزایش دستمزد کارگران ساختمانی از مصوبات شورای عالی کار تبعیت نمی‌کند تا براساس آن بیمه‌پردازی کارگران ساختمانی افزایش یابد بلکه تابع وضعیت و شرایط ساخت و ساز در کشور است؛ این در شرایطی است که وضعیت صنعت ساختمان در کشور بسیا‌ر نامناسب و اکثر کارگران ساختمانی با بیکاری روزافزون دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در چنین شرایطی فشار بر کارگران بی‌بضاعت ساختمانی از طریق افزایش حق بیمه‌هایشان ظلمی آشکار علیه جامعه کارگری و خانواده‌هایشان است.

انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان وسرواباد ضمن اعتراض شدید به این افزایش ۲۵ درصدی ناعادلانه از شما بزرگواران درخواست داریم به‌صورت عاجل و فوری ضمن رساندن ندای مظلومیت کارگران ساختمانی استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، این خواست کارگران ساختمانی را پیگیری و اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز