خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تشریح کرد:

اعلام جزییات تعیین‌تکلیف مشمولان غایب داخل و خارج از کشور و کارکنان وظیفه فراری

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۳۶

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آخرین جزییات تعیین تکلیف مشمولان غایب و خارج از کشور و کارکنان وظیفه فراری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سردار ابراهیم کریمی؛ جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در یک برنامه تلویزیونی درخصوص جدیدترین تغییرات قانون جریمه مشمولان غایب با اشاره به کسانی که تا پایان سال ۹۷ غیبت سربازی‌شان به ۸سال یا بیش از ۸ سال می‌رسد گفت: این افراد باید از همین حالا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند. بعداز ثبت‌نام، راستی‌آزمایی آغاز شده و درنهایت پیامکی به این افراد ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد متقاضی خرید جریمه غیبت سربازی می‌توانند به دو صورت نقد و اقساط در این زمینه اقدام کنند؛ می‌توانند به صورت نقدی کل پول را واریز و کارت را دریافت کنند؛ همچنین می‌توانند به صورت اقساطی تا پایان سال ۹۷ نسبت به خرید جریمه غیبت سربازی اقدام کنند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با تاکید براینکه در ثبت‌نام به صورت اقساط باید یک سوم جریمه پرداخت شود و تا پایان سال ۹۷ کل اقساط تسویه شود خاطرنشان کرد:  برای افرادی که سال گذشته ثبت‌نام کرده اما هیچ اقدامی انجام نداده‌اند، پیامکی ارسال شده مبنی بر اینکه ثبت‌نام آنها باطل است؛ اگر خواهان ثبت‌نام در طرح جریمه غیبت سربازی هستند مجددا باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند ۱۰درصد به میزان مبلغ جریمه‌ این افراد اضافه خواهد شد.

وی درخصوص اجرای طرح جریمه مشمولان غایب اعلام کرد: براساس تصمیماتی که اتخاذ شده قطعا سال۹۸ جریمه مشمولان غایب را نداریم. ۴ سال فرصت خوبی برای ثبت‌نام در این طرح بوده است؛ اما باید بگویم این طرح فقط تا پایان سال۹۷ اجرا خواهد شد و در سال ۹۸ به هیچ وجه اجرا نخواهد شد. به افرادی که تا پایان سال ۹۷ غیبت از سربازی‌شان ۸ سال تمام می‌شود توصیه می‌شود که از همین حالا در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کنند.

وی درخصوص مشمولان غایب ساکن خارج از کشور خاطرنشان کرد: این افراد به سه صورت می‌توانند در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کنند؛ می‌توانند به کنسولگری مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهند؛ ما از طریق وزارت خارجه به تقاضای آنها رسیدگی می‌کنیم. اگر این افراد خانواده، دوست یا وکیلی در ایران دارند نیز می‌توانند از طریق آنها کار ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت سربازی دارند اگر وارد ایران شوند نمی‌توانند خارج شوند؛ در این صورت خودشان در هنگامی که در ایران هستند می‌توانند با پرداخت جریمه وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف  کنند؛‌ برای این دسته از متقاضیان شرایطی ایجاد شده تا بتوانند در کمترین زمان کار خود را انجام دهند.

سردار کریمی با بیان اینکه کارکنان وظیفه فراری نیز که از تاریخ فرارشان تا پایان سال ۹۷ بیش از هشت سال گذشته باشد، می‌توانند با ثبت‌نام در طرح جریمه غیبت سربازی و پرداخت جریمه وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند، گفت: مشمولان غایب می‌توانند از طریق سایت نظام وظیفه عمومی و همچنین شماره ۰۹۶۴۸۰ و صحبت با مشاوران این مرکز اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان صدور کارت معافیت کمتر از یک ماه است تصریح کرد: اگر مدارک تکمیل باشد صدور کارت کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد؛ مگر اینکه اطلاعات سیستم با اطلاعات فرد یکی نباشد که در این مورد ممکن است یک ماه و نیم به طول بینجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز