خبرگزاری کار ایران

طرح تسهیل گری با رویکرد اجتماع محور در خوزستان تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۵۷

در نشست کارگروه زنان و خانواده، طرح تسهیل گری با رویکرد اجتماع محور در خوزستان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده روز سه شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده در استانداری خوزستان، افزود: این طرح که قرار است در آن رویکرد تسهیل گری اجتماع محور با مشارکت مردم محلات برای کاهش معضلات استفاده شود، ابتدا به صورت آزمایشی در برخی محلات اهواز و سپس در سایر شهرها خوزستان اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح پیشتر به صورت کارهای اجتماع محور در محلات مختلف تهران اجرا شده و با بررسی مشکلات محلات توسط افراد محلات و استفاده از ظرفیت های آنها، با کمک دستگاه های دولتی در حل و کاهش معضلات موفق بوده است.

حسین زاده همچنین به بحث اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت امسال با تاکید بر اوقات فراغت جوانان، دانش آموزان مدارس کم برخوردار، و دختران دانش آموز در نظر گرفته شده و قرار است از ظرفیت آموزش حوزه علمیه خواهران در بحث اوقات فراغت دختران دانش آموز استفاده شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان، 140 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت امسال شرکت می کنند.

فرانک موسوی سرپرست امور کل بانوان استانداری خوزستان، نیز گفت: در این نشست طرح هایی با هدف کاهش آسیب ها در حوزه زنان و خانواده ارایه شد و امید است با اجرای آنها پیشگیری هایی داشته و در زمینه کاهش آسیب ها گام عملی موفقی برداریم.

وی یادآور شد: در طرح آموزش به تسهیل گران داوطلب محلی برای توانمندسازی بانوان در محلات اهواز، طرح های اجتماع محور از طریق آموزش بانوان در محلات شهر اجرایی می شود.

سرپرست امور کل بانوان استانداری خوزستان با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی در طرح تسهیل گری در محلات، بیان کرد: دستگاه های متولی زنان و خانواده نیز وارد طرح شده و با استفاده از جوامع محلی، نیازسنجی صورت گرفته تا بتوانیم مشکلات را در موضوعات مختلف از جمله آسیب های اجتماعی، بیکاری و موضوعات روانشناختی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای به همراه وزارت کشور(به عنوان نماینده دولت) از جمله دستگاه هایی هستند که در این طرح مشارکت می کنند.

موسوی در خصوص زمان و نحوه اجرای این طرح، توضیح داد: کلیات 2 طرح مصوب شده ولی جزییات آن در جلسات کارشناسی تر مورد بررسی قرار می گیرد، و بخشی از هزینه آن از طریق هم افزایی بین بخشی تامین شده، و بخش دیگر نیز با توجه به اینکه طرح در کارگروه تصویب شده، برای طرح موضوع در شورای برنامه ریزی خوزستان ارایه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز