خبرگزاری کار ایران

دولت آلمان پوجدمون را به اسپانیا مسترد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۳۸

دولت آلمان تصمیم دارد رئیس پیشین منطقه کاتالونیا را به اسپانیا مسترد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاهی در آلمان امروز -سه‌شنبه- درخواست دادستان‌ها مبنی بر بازداشت دوباره «کارلوس پوجدمون» رئیس پیشین منطقه کاتالونیا، و به تاخیر انداختن تصمیم درباره استرداد او به اسپانیا را رد کرد. 

پوجدمون در ۲۵ مارس و پس از عبور از مرز دانمارک، از سوی پلیس آلمان بازداشت شد. او در پی اعلام همه‌پرسی غیرقانونی در سال گذشته در منطقه کاتالونیا از سوی دولت اسپانیا تحت تعقیب قرار دارد. 

پوجدمون در تاریخ شش آوریل‌، پس از آن‌که دادگاهی در آلمان اعلام کرد که او را نمی‌توان به جرم شورش به اسپانیا بازگرداند، از زندان آزاد شده بود. اما داستان‌های شهر شمالی «شلسویگ» در آلمان استدلال کردند داده‌های جدیدی که دولت اسپانیا ارائه کرده نشان از این دارد که چنین امکانی وجود دارد. 

دادستان‌ها ویدئویی از خشونت علیه پلیس اسپانیا را به دادگاه نشان دادند و در بیانیه‌ای اعلام کردند که «آشوب ایجاد شده در حدی بود که به باور دادستان‌ها او بایدبه اتهام شورش به اسپانیا مسترد شود».

دادستان‌ها استدلال کردند که این اتهام منطبق با دو تخلف در قانون آلمان است: خیانت و اخلال در صلح. 

دادستان‌ها اعلام کرده‌اند که از آنجا که احتمال فرار پوجدمون از کشور وجود دارد، باید او را دوباره دستگیر کرد. دادگاه شلسویگ با این مدعا مخالفت و این درخواست را رد کرد. 

پوجدمون تحت شرایطی خاص آزاد خواهد بود، از جمله این‌که هفته‌ای یک بار به پلیس گزارش بدهد. 

خبرگزاری «ایکس اچ‌ نیوز» نیز گزارش داد که دولت آلمان تصمیم به استرداد کارلوس پوجدمون به اسپانیا گرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز